hur hamnade vi här?

Varför måste det vara så sjukt kallt i min lägenhet? Studentstaden verkar definitivt inte anse att studenter är prioriteringsgrupp ett vad gäller bostadsuppvärmning. Det enda varma stället är i sängen, men det är förbjuden mark när man ska ägna sig åt sånt som studier. Inte kan värma sig genom att gå ut heller, till och med katterna tycker att det är i kallaste laget. Nog med gnäll nu..

Hmm, som vanligt..när jag bestämt mig för att inte klaga mer så finns det inte mycket kvar att skriva. Igår såg jag på kvalitets-tv i form av dokumentär om
Glada Hudik-teatern, där både utvecklingsstörda och normalstörda gör musikaler. Sjukt bra! Min bloggkollega Ia måste känna sig stolt över att komma från Hudiksvall. Det har hänt att jag känt mig stolt över att komma från Södertälje..några gånger...när inte otrevliga ämnen som gruppvåldtäkter eller skott mot polishus påtalas.

Helga

Almedal - Hur hamnade jag här?
ja, hur blev vi egentligen uppsalabloggare på aftonbladets lokala sida? Hjälp. Dessutom stör
jag mig sjukt mycket på min trotsiga lugg på bilden (för övrigt den enda som vi båda två godkände
efter en evighetslång fotosession mha av fotograf Ida vilket som redan påpekat säger en hel del om
hur ofotogenique jag är)

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Jag fattar inget alls, har ni fått en ny adress nu eller?

Postat av: Ida

Jag tycker att det är såå coolt! Ny raggningsreplik på krogen? ;)

Å förövrigt så tror jag inte att studentstaden anser att studenter behöver någon form av lyx såsom utrymme, spis att laga mat på, saker att städa med eller värme..

2007-01-23 @ 16:26:20
URL: http://www.villduvetavadjagvet.blogg.se
Postat av: ia

helgas lillasyster: vi dubbelpostar. vi bloggar typ likadant på aftonbladet som här..

2007-01-23 @ 19:03:35
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback