kladdkaka

I kväll är det tisdag om jag förstått det hela rätt. Tisdagar innebär House, den enda tv-serie jag följer nuförtiden. Jag är sjukt sugen på choklad och det skulle kännas så riktigt lyxigt med kladdkaka framför tv:n. Borde sätta igång med det projektet på en gång. Min sambo vill säkert ha också, hon har pratat om kladdkaka i flera dagar men vi hade inget mjöl eftersom jag bakade upp det i lördags. Nu ska dock det problemet vara åtgärdat och då kanske det ligger på mitt ansvar att fixa till kakan.

Först borde jag dock försöka förstå några räkneuppgifter från dagens statistikövning. Hade inte alls satt mig in tillräckligt mycket i det jag borde ha koll på för att känna mig i fas med läraren (i övrigt satt många i klassen som frågetecken precis som jag..). Skulle verkligen behöva ägna morgondagen åt vad den är avsatt för, det vill säga uppgiften vi har tills på torsdag. I stället ska jag jobba. Det är inte så smart. Men ganska nödvändigt med tanke på min ekonomiska situation just nu. Dessutom ska det bli rätt trevligt att tänka på annat än validitet.

Idag fick jag ett märkligt sms. Det stod typ "hej, jag inbillade mig precis att jag såg dig gå förbi ett gathörn, börjar jag bli paranoid eller har jag bara hemlängtan? snart ses vi, på riktigt". Numret det kom ifrån såg väldigt utländskt ut och jag skrattade åt stackaren som jag trodde fått fel nummer av något ragg och sen åkt utomlands. Det tog säkert en timme innan jag fattade att det var från min vän som pluggat i Spanien i ett år nu. Snart kommer hon hem! Kul! Dock kommer mitt hem bli lite tommare när hon kommer tillbaka, har nämligen nästan alla hennes möbler hos mig. Jag kommer sakna Billy extra mycket. Han är så riktigt välfylld nu.

För att verka lite duktig måste jag också tillägga att jag faktiskt har tränat idag efter den hårda skoldagen. Till Friskis- och Svettispasset med minst dålig musik. Hade världens energi, det var skönt. Snart kanske jag kan börja våga mig på intensivpassen igen. Om några månader eller så...

Helga

Radiohead - Let down
Idag lyssnar jag på Radiohead. Radiohead är bra. Särskilt skivan OK Computer.


Kommentarer
Postat av: Clara

Jag tycker Pablo Honey är bäst.

2007-01-24 @ 00:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback