man roar sig bäst man kan..

idag gjorde jag en ebba von sydowsk powerwalk in till ackis för att lämna ett papper. nu behöver jag inte röra på mig mer idag! undrar var skillnaden mellan en powerwalk och en snabb promenad från a till b är? man ska nog ha på sig ett juicy couture-set för att powerwalka. hmm.. alltså så sanbbpromenderade jag nog bara.
det var ganska tråkigt faktiskt, så jag roade mig med att glo på min omgivning. det här är vad jag noterade..
  • en styck kille (kan också ha varit tjej..?) iklädd svart mantel. undrar om han/hon skulle på lajv? eller är hobbyvampyr? svarta mantlar SER faktiskt ganska vampyriskt ut.. eller så är det bara så att mantlar är ett väldigt lämpligt vinterplagg? hm.. den verkar lite kylig dock eftersom den är öppen framtill. men ryggen blir säkert varm. men vad vet jag? jag har aldrig provat.
  • en liten tant med två söta små hundar. en skotte-hund och en liten tussig sak. hundarna var av ynka storlek men den lilla tanten verkade typ inte orka hålla i dom ändå. hon stod och drog på ena sidan vägen och de små hundarna stod och nosade på ngt fascinernade på andra sidan vägen. kopplet blev ett effektivt hinder för alla som försökte passera emellan..
  • ett öppnat kondompaket vid kyrkogården. VEM tycker det är ett vinnande koncept att ha sex ute NU? kallt! och snöigt! och.. kallt.
  • ett par som stod i en öm omfamning på cykelvägen. dom gjorde konstiga ljud. fattade inte om det var ljudeffekter till hånglet, att dom stod och grinade eller att dom höll på att dö av skratt? stannade inte för at ta reda på saken heller.
  • en särdeles hal fläck på cykelvägen mot flogsta. ungefär där jag och fellow bloggkollega ramlade med cykeln förra vintern. det var ett ganska traumatiskt rammel. helgas billiga måndags-byxor dog och mitt ena knä lika så. dessutom var det ingen som hjälpte oss upp. det gick förbi ngn otrevlig person som inte ens bevärdigade oss med en ynka blick där vi låg i en snödriva och försökte trassla oss loss från cykeln. otrevliga flogstabor. fnys.
    det borde sättas upp en "varning för vurpor. cykling sker på egen risk"-skylt där.
som synes! en mycket ofascinerande promenad..

over and out.

ia

låt: the radio dept - the worst taste in music
direkt från
P3 svea som jag spelar konstant. okej, en del agnes och darin, men väldigt mycket bra svensk musk också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback