pubmed i house!

nyss hemkommen från house-kväll med dom sjuka sköterskorna. trevligt. jag åt upp halva davids godispåse. men det var en ren välgärning eftersom han mådde illa. jag är för snäll för mitt eget bästa.. ack, dessa osjälviska uppoffringar.

i kvällens avsnitt tvingade house dr chase att gå igenom alla tänkbara orsaker till nackont hos en människa. ..och chase använde pubmed! haha. jag undrar hur många timmar jag tillbringat i denna databas för mer eller mindre framgångsrika försök att hitta lämpliga medicinska artiklar? alldeles för många.. jag hade faktiskt fullt medlidande för chase där. även fast han betedde sig särdeles lömskt i de tidigare avsnitten. men efter några timmar med oframgångsrik pubmedgenomgång tycker jag han sonat sina brott.
pubmed är säkert fantastiskt om man är bra på att söka saker. jag är inte det. ett handikapp i dessa internet-tider. ynk.

85060-549
pubmed.. mitt standardsökord den senaste terminen har varit "bankart repair" i olika konstellationer. finns det något bättre sätt att slå ihjäl några timmar?

nu låter jag lite väl bitter över mina tillkortakommanden på pubmed. pubmed är bra. och hade jag behövt bläddra tidningar för att hitta artiklarna hade jag fått sitta där tills 32-årsåldern. burr!

vad göra nu? hmm.. sova? fair enough..

ia

låt: nationalteatern - ylle
"jag leker i min yllegrop, och yllar glada yllerop. ylle! ylle! ylle på er yllehop!"
haha. fellowbloggkollega är ingen ylle-vän. hon påstår att hon blev över-yllad som litet barn.. själv skulle jag villa ha ett tamt litet ylle som husdjur. undar var man får tag på yllen? kanske e-bay?


Kommentarer
Postat av: Ida

Jag hatar pubmed...

Postat av: ia

död åt pubmed..

2007-01-24 @ 13:12:32
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback