the matador

jag tycker om joan miro's tavlor. dom är.. söta. hmm. det är nog totalt okreddigt att tycka att konst är söt. ungefär som att gå för snabbt genom ett galleri (denna oförlåtliga synd gjorde vi på öland). det var förmodligen inte hans tanke när han målade heller. att göra söta tavlor. men jag tycker att man SKA få tycka att konst är söt.

85060-471
the matador. hmm.. jag tycker det ser ut som ett gulligt litet djur..

ia

låt ur skivsamlingen: hello saferide - high school stalker
från "introducing hello saferide". min välunderättade bloggkollega berättade att hello saferide-annika (heter hon så? hm?) var i usa i sin ungdom och där fanns det ett företag som hette saferide man kunde ringa när man skulle hem på kvällen. dom körde hem en. när man ringde svarade dom "hello, saferide".

Kommentarer
Postat av: H

Undrar om han tänkte på nån när han målade den...typ sin hund, eller om han bara hade hallucinationer..i vilket fall som helst så ÄR den söt.

2007-01-05 @ 12:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback