uppfyllda nyårslöften

I stället för att presentera de nya nyårslöftena som säkerligen inte kommer uppfyllas tänker jag härmed redovisa förra årets löften, de flesta har jag faktiskt bockat av. Helt otroligt. Jag har aldrig haft några nyårslöften tidigare men det är riktigt kul när man dagen efter tillsammans spånar löftes-idéer.

  •  söka extrajobb check, har fått braigt extrajobb
  •  gå på ynka dejt check, mer än en till och med
  •  handla 2nd tass check, har nog shoppat mer second hand detta år än jag gjort under hela mitt liv
  •  handla kläder som helga tycker om check, eh, ja, jag har faktiskt bara handlat sånt jag gillar. Märkligt.
  • sluta knarka eftersom jag aldrig börjat vet jag inte riktigt om jag har lyckats uppfylla det..men knarkar gör jag i alla fall inte
  •  ynka ålandskryssning halvcheck, ingen kryssning men en resa komplett med övernattning, heldag på strand och arki
  • träna 2gg/vecka halvcheck, vissa månader har jag faktiskt hållt det...
  • få händelserikt liv nja, svårt att uttala sig om faktiskt
  • gå på velocity check, JA, nästan varenda gång det ordnats till och med
  • handla billigare mat check, har vid flertalet tillfällen cyklat till Willys för storhandling
  • inte bli tvånglad av otrevliga eh, nja,..det har jag faktiskt inte blivit
  • fortsätta med plugga-mindre-metoden check, det har jag gjort och det har gått bra (dock har vi ej haft några krävande kurser)
  • åka på roskilde nej, och jag tror faktiskt inte ens att jag är sugen på det längre, är för gammal för lerbrottning och tält som folk ramlar in i
  • köpa converse check, de är gröna
  • inte ha utväxt halvcheck, har inte haft störande mkt utväxt iaf
  • hitta 2*findus för dubbeldejt vid ett bord haha, halvcheck här med (ingen dubbeldejt och inget bord), passade på under årets sista månad
  • köpa ospetsiga skor check, har mest handlat snygga stövlar som ej varit white trash-spetsiga
  • lära satellitedans nej, satellitedansen är så ute nuförtiden..finns nästan aldrig några närvarande teknologer som kan den.
  • ha leggings check, bodde i princip i leggings hela sommaren
  • gå på sittning * 2 check, rockgask, insparksfest, nyårsgask
  • gå i terapi check, det är dyrt men mycket bra..

Över förväntan faktiskt!
Nu ska jag snart ta en stärkande promenad till ICA för att panta burkar och handla kattmat. Sen styr jag kosan mot Slöddertälje igen för att umgås med familjen några dagar. Det är jättefint vårväder ute. Jag vet att det är fel årstid för det, men så är det.

Adjö
Helga

Patti Smith - Dancing barefoot


Kommentarer
Postat av: ia

vi var sjukt duktiga! jag lyckades nog nästan med lika många.. skulle åxå lovat att sluta knarka, det hade höjt mitt snitt ytterligare.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback