en helg på gräsig ö..

denna helgen har vi tillbringat i en stycke husvagn på gräsö utamför öregrund. för mig, vars föräldrar alltid varit nitiska husvagnsmotståndare, var det ju givetvis väldigt spännande att prova på campinglivet. att bo i husvagn var ungeför som att bo i en hytt. litet. fast det gungade ingenting och det sprang inga fulla finnar utanför dörren. det fanns inte heller ngn billig sprit att handla. däremot dyra ICA-varor från den lokala butiken..

vi var fem tjejer som klämde ihop oss därinne (i husvagnen, inte på ICA) och vi hade det faktiskt väldigt mysigt.


den fina utsikten från husvagnsfönstret på fredagen. regn.


..detta gjorde att dagen spenderades (om man nu kan spendera en dag?) i horisontalläge. kramandes en sovsäck..

image689
på lördagen behagade solen dock titta fram en sväng. då passade vi på att undersöka den intressanta floran utanför vårt förtält. cecilia håller här på att analysera en särskilt fascinerande växt..

image690
minigolf är ett måste på campingar. jag, helga och martina körde en hård match. trots martinas avancerade teknik lyckades jag, tack vare några chippar och flexibla regler, att vinna omgången.

image691
god mat på kvällen. jo, den VAR god, trots idas något skeptiska min.. helga och lisa ser iaf nöjda ut.

image692
på kvällen drog vi in till öregrund för lite dansgolvshoppande på hummelgrund, eller vad stället nu hette? här sitter jag och helga och pustar ut efter spurten till gräsö-färjan. vi joggade genom skogen i mörkret på ny rekordtid.

image693
här är vi och vår packning på söndag fm. att det ska krävas så mycket grejer för två ynka nätter i en husvagn är ju fascinerande.. jag, helga, martina och cecilia.

image694
vi på den smakfullt inredda gräsö-färjan. som f ö var GRATIS! mycket sympatiskt..

nu ska jag duscha och packa upp alla mina grejer. och laga matlådor till veckan. och tvätta. och så vidare.

ia

låt: taken by trees - lost and found
victoria bergsman solo. så bra, så bra.. här på
"blogs are for dogs" finns den!



Kommentarer
Postat av: Syster Dyster

hahah, och jag vurpade verkligen på vår lilla spurt i skogen. Men lite impad är jag att vi klarade av att springa så fort.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback