gummistövlar och händiga män

Vi borde verkligen byta presentationsbild. För det första har ingen av oss samma frisyr som på bilden vi har nu, mitt hår är till exempel nån decimeter kortare och jag hörde nyss rykten om att Ia visst klippt lugg. Dessutom är bilden från i vintras och vi är inte alls lika likbleka längre utan fräääscht sommarbruna (haha, så brun som man blir i ett regnigt sverige..), i alla fall jag som kunnat ha lite semester och åtminstone haft chansen de få tillfällen solen visat sig...men med tanke på hur skicklig Ia är på att hantera brun-utan-sol-krämer och dylikt så gäller det nog oss båda.

Euh, jag tvångslyssnar på "En händig man" med Per Gessle. Jag är lite smått allergisk mot honom (förutom i Gyllene Tider för det är för mycket svensk solig sommar för att vara dåligt..). Det är min odrägliga lillasyster med tvivelaktig musiksmak som tycker att det är sån riktigt god musik. Jag har försökt hitta spår av ironi i hennes röst men inte lyckats.

Idag har vi finkammat Skärholmen på jakt efter gummistövlar åt samma krävande syster som ska på nåt slags hemmagjort rehab uppe i Norrlands skogar. Hon kunde inte nöja sig med vanliga hederliga utan de skulle helst vara rosa och med blommor, typ. Till slut hittade vi ett par som åtminstone hade blommor på sig hemma i Slöddertälje. Dock fyndade jag åtminstone en svart höstkappa eller kavaj eller vad man ska kalla det på Myrorna i Skärholmen. Budgetshopping är bra shopping. Ett smart budgettips har jag också kommit på är att inte åka tillbaka till Muppsala i kväll utan stanna här en natt till. Jag har ändå ingen mat hemma.


tuffa marimekko-gummistövlar som säkert inte ryms inom min budget, förresten är det inte ett plagg (eh, eller skodon kanske?) jag prioriterar...även fast det ger vuxenpoäng, fast det är nog mer vuxenpoäng med ett par militärgröna tretorn.

Nu gör jag precis som alla andra och läser Stieg Larsson. Annars brukar jag i ren protest låta bli att läsa sånt alla andra läser just därför (eh, och för att de aldrig går att få tag på på bibliotek utan att stå i kö i ett halvår och i min snåla studentbudget ingår inte bokinköp...möjligen pocketböcker för högst en tia på second hand och då gärna såna jag redan läst så jag vet att de är bra och vill ha de stående i min bokhylla som apropå det snart inte rymmer mer..men jag har inte plats för fler bokhyllor vilket ju är ett problem). Men jag läste faktiskt Män som hatar kvinnor redan innan den värsta hypen kom igång och den var ju sjukt spännande så jag kan ju inte bara demonstrativt låta bli att läsa Flickan som lekte med elden när jag nu fått låna den. Därför ska jag fortsätta med den nu...

Helga

Bruce Springsteen - Devils and dust
"What if what you do to survive kills the things you love
Fear's a powerful thing,
It'll turn your heart black you can trust, it'll take your God filled soul
Fill it with devils and dust"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback