intelligens?

Ibland undrar jag hur folk tänker. Till exempel när man fixar med flyttgrejer och överför abonnemang och försäkringar (ja, jag är mogen nog att ha hemförsäkring...numera, det tog väl bara tre år eller så innan jag skaffade det) och ringer och säger "hej, jag ska flytta då och då alternativt jag har precis flyttat och DET HÄR är min nya adress" . Jag har gjort det x antal gånger och x av dessa gånger (dvs alla) har det ändå varit den gamla adressen som stått på alla räkningar man fått i framtiden så man är tvungen (när det gått aslång tid och den smarta eftersändningen inte gäller längre) att ringa igen och säga "skicka räkningarna till DEN HÄR adressen". Suck.

Eh, och varför blir jag upprörd över denna lilla skitsak? Måste bero på att jag är helt ledig och inte har något vettigare (eller ovettigare) för mig.


Mina muffins blev helt ätbara, ugnen verkar alltså fungera tillfredsställande. Annars har jag bara läst bloggar, lyssnat på radio och laddat ner och lyssnat på bra musik idag. Lyxliv. Nu ska jag börja på en ny bok.


Helga


Orup - Indiedrottning                                                                                                                   

haha, Orup sjunger om en indiedrottning från Vänersborg som tycker att han är för gammal...


Kommentarer
Postat av: Syster Dyster

men sånt där är irriterande! Praktiska saker ska bara fungera tycker jag. Har hållt på och strulat med mitt mobil abonemang. Tydligen har ingen koll på comviq. Fick ringa massa gånger, tillslut vägrade jag lägga på förrän de hade gett mig ett vettigt svar. Tycker inte man ska behöva tala om för en kundtjänst att deras uppgifter uppenbart är fel.

Postat av: Helga

Jaa, jag blir så otroligt störd på när folk inte har koll..det är ju de som jobbar på kundtjänst som borde veta bättre än jag som ringer dit och vill ha hjälp liksom.

2007-07-13 @ 16:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback