minttu is the new black

Det här är en helg för återupplevelse av grejer vi inte gjort på länge. Som att dricka oss fulla på billigt rödvin (bag in box är farligt..) samt shotta minttu (enklare än att borsta tänderna,men med samma effekt!), mingelvingla till bryggan, dricka öl och gnälla på musiken (det spelades typ bara house..och house är sådär lagom kul, eller snarare skittrist), råka hamna på vimmelbilder (det verkar alltid vara en sån riktigt god idé just när personen kommer fram och tar kort), fylleäta på max och titta på varan-tv och äta kebabrulle dagen efter. Den nya grejen vi gjorde var dock att vi försökte prata skånska i stället för åländska. Det var ett dåligt val av dialekt, vi var båda så urusla att ingen skulle kunna gå på att vi kom från typ Malmö (inte ens en aspackad och halvkorkad kille på Norrlands).


Dessutom konstateras det härmed (igen!) att jag är helt värdelös på att handla snus. Jag vet, jag har inte lyckats förut heller, men den här gången hittade jag i alla fall rätt sort. Problemet var bara, som vanligt, att jag fick miniminiportionssnusar och upptäcker det först efteråt. Jag ser tydligen för tjejig ut och tjejer vill ju som bekant bara ha tjejsnus, det är diskriminerande tycker jag. Mycket fördomsfullt.


Haha. En kille stirrade odiskret på oss inne på Bryggan, eftersom vi inte kände igen personen ifråga antog jag helt logiskt att det säkert var någon Ia hånglat med nån gång. Ia antog (lika logiskt) att det säkert var någon jag hånglat med. Eh. Båda hade fel, men det var rätt underhållande när vi kom fram till att vi tänkt precis likadant.

Nu har jag duschat och lyssnar på musik. Jag älskar musik! Jag är tydligen ungefär lika bra som kall öl. Det känns fint...är ju inget fel på öl.

vi försökte ta en ny bloggbild, det gick i vanlig ordning inte särskilt bra...vi konstaterade att äkta skratt absolut inte gör sig på bild. fejk it til you make it.


to be or not to be...man blir filosofisk av rödvin


lycka till på VM - och, inget bajs i maten den här gången!


Helga


The Cure - Doing the unstuck


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback