mordanklagad?

Igår efter att ha flyttstädat gamla lägenheten (vilket tog precis hela dagen  - suck!) hade vi alldeles för mycket saker med oss för att få plats med allt på våra cyklar. Utanför huset finns en praktisk buske som Zorro tyckte om att gömma sig i, där bestämde vi oss för att dumpa lite grejer för att återkomma och hämta. Alltså gömde jag en stor väska full med knivar i busken. På asfalten bredvid fanns en stor blodröd fläck, från de frysta hallonen som tinat. Haha. Skrattade ganska mycket åt hur det skulle se ut om någon råkade bli misstänksam över den blodiga fläcken och tro att det skett ett brott och sedan tittat i busken intill och hittat den dumpade knivväskan (i sällskap med en golvmopp och några krukor). Jag skulle blivit oskyldig misstänkt för mord direkt. Tack och lov fanns knivväskan kvar orörd idag när jag åkte dit, kände mig minst sagt konstig när jag smög runt i buskarna och letade...

knivmord..?


Nu åker jag till Södertälje i några dagar och därefter till Vänersborg. Ska bara göra ett välbehövligt besök på IKEA först och shoppa mig fattigare än någonsin.


Helga


Beirut - Postcards from Italy


Kommentarer
Postat av: Syster Dyster

hahah, men du ser ju så vän ut så du skulle säkert komma undan med det ;)

Postat av: kollega

södertälje och vänersborg.. du blir ju riktigt berest här ju! själv nöjer jag mig med att flänga mellan uppsala och västerås! mkt givande.

2007-07-03 @ 13:18:28
URL: http://ynka.blogg.se
Postat av: Helga

Ida: Jaa, äntligen får jag användning för mitt ljuva och värnlösa utseende...
Ia: Glöm inte Barcelona!

2007-07-04 @ 21:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback