oväntat besök

Uppsalabloggen har (kanske) sin första gästbloggare. Jag och min partner in crime (Elin) tänkte helt rått sno bloggen nu när syster och Ia var borta på Gräsö fast det blev lite misslyckat eftersom det behövdes nått lösenord för att kunna använda internet och något sånt hade vi inte så jag får skriva såhär i efterhand.

 

Fredag: Jag och Elin tar tåget mot Gävle och hoppar av vid Uppsala där syster möter upp oss och vi promenerar upp till Studentstaden. Väl i lägenheten klappar vi Zorro och härmar marsvinet (vilket är svårare än man kan tro) och sen åker syster iväg och lämnar oss ensamma. Det första vi gör är att besöka Ica och shoppa lite smått och gott och sen back home för att laga thaigryta med kyckling och nudlar. Det var riktigt riktigt gott fast det var knappast vår förtjänst utan snarare Keldas. Vad gör du när kelda gör jobbet?  Efter maten fixade vi iordning oss och sen bar det av till förfest i Flogsta. På vägen dit upptäckte vi att Uppsala (eller i varje fall cykelvägen till Flogsta) minst sagt kryllar av vinbärssniglar, äckligt på sätt och vis men bra mycket trevligare än mördarsniglar (slemsniglar även kallade).

 

 Väl hos Gustav i Flogsta drack vi rosévin och lite rödvin och det var precis lika äckligt som det brukar vara, men vi drack det ändå. Vid 12 tog vi en taxi in till centrum (eller vad man säger här i Uppsala) och jag och Elin begav oss till Lotus, något vi ångrar stort såhär efter. Fast det var inte enbart hemskt, det började med en trevlig överraskning då garderobsavgiften ingick i inträdet och sen så såg det helt okej ut, stort dansgolv och ja bra planlösning kanske? Själva helvetet brakade snarare loss när vi började dansa, helt plötsligt förvandlas stället till en oas av vidriga killar (8 av 10 var kanske vidriga eller kanske 9 av 10 t o m). Dessa vidriga typer kunde heller inte bete sig vettigt utan attackerade oss och vägrade lämna oss ifred. Att bitchblicka dem och ignorera dem var lönlöst, det mest effektiva var att springa iväg och dansa på andra sidan dansgolvet fast efter några minuter så hittade de en alltid igen och samma historia utspelade sig over and over. Sen som om det inte var nog med alla dessa så hade vi dessutom ca 3 stalkers. En kille kallad klistret som så fort han såg Elin började dansa med henne bakifrån och sen vägra släppa, det var ett rent helvete att bli av med honom men vi lyckades alla gånger. En annan kallade vi helt enkelt killen i svart skjorta och han var helt okej, han mest bara dansade men alltid precis bredvid oss fast han rörde oss inte så han var som sagt okej. Kille nr 3 var den absolut jobbigaste. Jag vet inte hur men på något vis råkade jag förhäxa honom och sen var han fast, hur mycket jag än försökte bli av med honom och trots att jag sagt rakt till honom att jag verkligen inte var intresserad hängde han kvar. Hela kvällen stog han som max

 Lördag: Lite shopping inne i stan och sen på kvällen åt vi kebabpizza på Lilla huset. Deras kebabpizza är nästan lika god som Kebabhouses i Södertälje och det är inte illa. Efter det träffade vi Ems och Gustav för att kolla på Simpsons the movie. Filmen var precis som jag trott dvs inte alls speciellt rolig fast det beror nog mest på att jag helt enkelt inte gillar Simpsons. Resten av biografen verkade dock älska den, speciellt killen framför mig som klappade i händerna så fort något roligt hände (dvs hela tiden). Jag höll på att skämmas ihjäl åt honom fast mest led jag med hans tjej (skulle jag tro iallafall) som satt bredvid. Hon gör nog aldrig misstaget att gå på en komedi med honom igen. Egentligen vet jag inte varför jag tycker det är en sådan dödssynd att klappa i händerna åt en film, men det är det. Behave för fan.

 

 Söndag: Elin åker hem och jag övar mig i att klara mig själv, jag spenderade säkert en hel timme helt själv vandrandes från affär till affär och jag led. Jag vet inte vad det är som gör att jag har så svårt att gå ensam i affärer men jag får typ ångest, jag antar att jag är en social människa helt enkelt. Lite senare går jag hem i spöregnet med mitt rosa paraply och lyssnar på bra musik och jag hoppas att jag ler för jag var glad i alla fall. Sen började jag blogga här men det gick åt helvete, allt jag skrev försvann och så var det over and over. Det här är tredje gången jag skriver ner min helgresumé och funkar det inte nu gör jag det inte igen.

 

 Lillasyster Johnsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback