en hyllning till coca-cola

Tack vare coca-cola kom jag upp i morse. Det är faktiskt helt magiskt hur denna underbara dryck kan trolla bort illamående och magont (vare sig det är följderna av festligheter eller annat). När alarmet gick igång kvart i sju mådde jag sjukt illa, en kvart senare när jag fått i mig ett halvt glas cola var jag som en ny människa. Mellan åtta och tre har jag jobbat, nu regnar det och jag ska snart bli bjuden på nybakad morotskaka (gott!).


Midsommar blev mycket bra trots att vi var kvar i stan och trots att jag skulle upp och jobba idag. Berätta mer? Sill, mousserande vin, jordgubbar, kubb (mitt lag förlorade big time..), mycket moget gräskrig, äcklig snaps, onödiga fysiska aktiviteter som fotboll och frisbee som jag inte ägnade mig åt, halvdäckning klockan åtta (en timme för sent, jag hade sagt sju), lite grillad mat...och en del sömn.


Jag undrar hur bloggkollega och company hade det där borta i Östhammar och Öregrund eller vad det nu var för ställen på Ö de skulle till. Med tanke på det felstavade sms:et jag fick igår kväll antar jag att det var roligt, jag brukar aldrig få felstavade sms från ia. Eller jo, ibland. Tack vare ett sånt fyllesms har vi ju till exempel hennes "sån riktigt goda up".


Helga 


The Tough Alliance - Koka kola veins


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback