i stället för dammsugning...

Jag borde städa nu. Får fint besök i kväll i form av min kära gamla vän Jenny (där "gammal" betyder "känt länge", åtminstone sisådär arton år blir det väl..) och vår lägenhet ser ut som..jaa..finner inga liknelser. Har gått runt och tänkt att jag inte behöver städa förrän jag ska flytta, men det finns ju gränser för hur mycket damm man kan tåla.


Vi har fått kommentarer om att vi borde skriva mer om vad som händer i Uppsala eftersom vi är länkade från Aftonbladets Uppsalasida. Men eftersom bloggkollega Ia tillbringar den mesta tid av sitt nuvarande liv i gurkstaden Västerås och jag mest bara jobbar just nu så har vi inte så mycket nytt att komma med. Uppsala finns kvar i alla fall, och det händer säkert en del här också. Men när vi sålde vår blogg helt gratis (vi är billiga) till aftonbladet fick vi uppmaningen att fortsätta som vi gjort tidigare så jag känner inte att vi måste uppsalaprata. Därför tänkte jag vara ännu mer obstinat och skriva om Södertälje i stället. Fick
den här länken av min broder Jakob. New York Times har tydligen gjort ett reportage om flyktingströmmen till Södertälje och intervjuat Mr Anders Lago i egen hög person. Med citat som "Now areas like Ronna and Hovsjo, with the seven-story, boxlike apartment buildings typical of these Swedish versions of France?s blighted immigrant neighborhoods or America?s urban housing projects, are being nicknamed Little Baghdad and Mesopotalje" är det en rätt intressant artikel. Dessutom är min brors hus med på en av bilderna. Wow.


Nu har jag världens gosigaste katt i knät och hans håravfall på tangenbordet. Mysigt värre. Dammsugaren kallar.
 

Helga


Sahara Hotnights - Visit to Vienna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback