jag vet att sånt här är jävligt tråkigt att läsa...

...men jag vill blogga och har inget jag kan blogga om. Och då gör man helt enkelt så att man letar upp första bästa lista. Boringbloggen is the new black (och jag missbrukar det uttrycket grovt).

VAD GÖR DU: Kom nyss hem från jobbet, kollar livsnödvändiga blogguppdateringar och lyssnar på ia-bränd skiva 

NÄR DRACK DU SPRIT SENAST: Drack ett glas vitt vin på taket i måndags, det var ljummet och jag försökte peta ner isbitar i glaset men det hjälpte nästan inte i värmen. Och nu blev jag skitsugen på rosévin, thank god it's friday tomorrow.

HAR DU LUGG: Nja, snedlugg, den är bångstyrig idag för jag lyckas inte få till den lika bra som min frisör.

FEST ELLER SLACKING: Fest, fast slacking kommer inte långt efter på listan

GILLAR DU SPORT: Nej, jag är totalt sportobegåvad och nästan helt ointresserad om ingen tvingar mig till det (då kan jag blir helt fast och tycka att det är skitspännande) eller det är typ fotbolls-VM eller annat allmänbildande.

VILL DU HA BARN: Ja, nån gång.

VILKA SPRÅK KAN DU: Svenska kan jag rätt bra anser jag. Engelska kan jag sämre än jag vill. Franska kommer jag inte ihåg nåt av, men jag borde kunna mer än jag kan. Sen tror jag att jag kan åländska när jag är full också (mkt viktigt).

BORDE MAN RÖKA PÅ PUBAR: Nej, förut luktade man alltid apa när man varit ute. Fast det luktade i och för sig godare på dansgolven då (mindre kroppsdofter)... 

ÄR DU STOLT ÖVER DITT LIV: Vissa saker, ja.

VILKEN LÅT LYSSNADE DU SENAST PÅ: The Libertines- What Katie did (underbar låt för övrigt!)

VILKEN STAD VILL DU ÅKA TILL I SKRIVANDE STUND: Barcelona, för dit ska jag i augusti.

HAR DU NÅGOT DJUR? Zorrobäbis. Tror jag. Igår hittade jag honom i ett annat trapphus, han är otrogen mot mig.

HAR DU NÅGRA TRUMMOR? En fullständigt normal fråga med det fullständigt normala svaret: nej.

TITTAR DU MYCKET PÅ TV? Nej, nästan inte alls.

HAR DU VARIT MED I LOKALTIDNINGEN: I Slöddertäljes lokaltidning när jag var yngre tror jag...och i Hudiksvallstidningen (eller vad den heter) rätt nyligen, tack vare vår bloggs kändisstatus norrut.   

VAD KOSTADE DET DU HAR PÅ DIG: Nu ska vi se om jag kommer på allt..hmm..jeansen kostade 499, linnet 99 kronor, trosorna har jag fått av Emma och bh:n av min syster..jag är billig som vanligt.

VILKEN FÄRG HAR DINA VÄGGAR: Gröna

VAD GÖR DU NÄR DU INTE KAN SOVA: Allt man inte borde göra (ligger kvar i sängen, tittar på klockan och får ångest...med mera..)

HAR DU DUSCHAT IDAG: Japp

VAD GÖR DU OM ETT ÅR: Sommarjobbar igen..? Eller har semester och typ ligger på en strand.

BRUKAR DU LÄSA HOROSKOP, ISÅFALL BRUKAR DOM
STÄMMA?
Nej, och de stämmer aldrig..jag är en helt otypisk Tvilling.

BRUKAR DU SVÄRA MYCKET?: Nej, lagom tror jag.

BÄSTA FIKAT: Just nu är jag sjukt sugen på rabarberpaj.

DET DYRASTE DU ÄGER: Jag har funderat på det...tror att det är sängen. I alla fall om man räknar sånt jag köpt själv. Min ipod kommer på andra plats.

FAVORITPÅLÄGG: Har olika påläggsperioder. Just nu ost.  

VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG: Jeansblå

VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU: Modest Mouse - Float on (underbar låt för övrigt!)

VAD ÅT DU SENAST: Vegetarisk lasagne på jobbet.

HÅRFÄRG: Typ brun

FAVORITMÅNAD: Juni, juli, augusti

FAVORITDAG I VECKAN: Lördag

CHOKLAD ELLER VANILJ: Choklad, helst Ben&Jerrys Chocolate fudge brownie (men jag är för fattig för sån lyxglass)

VAD HAR DU FÖR FÄRG PÅ TANDBORSTEN: Eh, vet inte...typ blå och vit kanske?

Gud vilka otroligt viktiga frågor. Men jag är lättroad just nu.
 
Idag ska jag träna tror jag. Har glömt bort att man kan göra det på sommaren, jag har ingen sommarträningstradition. Men det känns ju dumt att ha ett kort och inte utnyttja det när det bara tar fem ynka minuter dit. Jag kommer troligen falla ner död efter ett intensivpass och ha träningsvärk resten av sommaren. Men det får det vara värt.

image685
för ett år sen var jag och bloggkollega på ölands-semester. Vi skulle såklart se på viktiga sevärdheter som Horgbolms slottsruin (ölands orter döptes även om, vi var mest i Horgbolm och Döda). För att komma upp till slottet kunde man antingen gå en enkel väg eller en helvetesbacke. Behöver kanske inte ens nämna vilken väg vi lyckades med att hitta till.. 

Helga

Bruce Springsteen - Better days
sommarsödertäljebesök innebär att köra bil och lyssna på bruce..eftersom jag bara var hemma en snabbvisit sist hanns det nästan inte med, men Kerstin och jag körde iaf till Ica Maxi med Born to run på högsta volym - det inger mer respekt än att försöka se tuff ut medan man sjunger med i typ Per Gessles fruktansvärda "En händig man".

Kommentarer
Postat av: Åländskan

Jäklar, kan du åländska?? =)

2007-06-14 @ 19:16:59
Postat av: kollega

vår åländska lyckades ju lura den där fulla killen utanför norrlands så. iofs hade vi säkert lika gärna kunnat lura i honom att vi var diplomatbarn från iran.. vi får köra på det nästa gång!

Postat av: helga

som sagt, min fylleåländska är under all kritik..men det är rätt roligt. Eftersom en kille utanför norrlands gick på det och sa "det hörs verkligen att ni är från åland" har jag fått hybris och tror att jag är skitbra.

2007-06-15 @ 19:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback