marängsviss och ög

Igår var det fredag och jag var nästan mer sugen på att ta det lugnt än att hälla i mig rödvin och gå ut och nationsskutta. Fast det var visst lätt att ändra på. Vi började med marängsviss hemma hos mig, gott och mättande. Efter lite vin var klockan tydligen redan för mycket för att man skulle lyckas ta sig in på Snerkes Bryggan. Så det blev ÖG och bästa klubben DaKapo för sista gången den här terminen. När vi kom dit var det kö. Köer är tråkiga, åtminstone de flesta (man kan hitta trevliga människor i köer, men det är också det enda). Vi roade oss med att slå vad om hur lång tid det skulle ta innan vi skulle komma in, Emma var den mest optimistiska av oss vilket lönade sig och hon vann en öl för sin goda prediktionsförmåga.


ÖG är ett mycket trevligt ställe och DaKapo en sån riktigt god klubb som bara spelar bra musik hela tiden. Problemet är bara att det är alldeles för mycket folk på för liten yta och det blir så varmt så man ändå bara orkar dansa en låt i taget (och då inte inne på dansgolvet utan för maximal andningseffekt måste man stå mitt ute i gången). Och är man dessutom inte tillräckligt full så stör man sig lite på folk som hoppar en på fötterna. Det var i alla fall värsta träningspasset. De spelade i vanlig ordning bara en massa bra grejer som Mr Brightside (Killers) , Magic position (Patrick Wolf), Let's make love and listen death from above (CSS) och dessutom verkade de ha en hangup på Säkert och Vi kommer att dö samtidigt eftersom den spelades minst en gång uppe, en gång nere och en gång i Animal Fives cover-översättning We're going to die.


Till skillnad från Velvet som börjat stänga en timme tidigare har DaKapo tydligen börjat ha öppet till två, så det blev lite senare än planerat. Idag ska jag plugga. Det är en strålande dag. Jag funderar på att försöka mig på projekt "plugga utomhus". Det krävs en massa stenar för att hålla papper på plats och ett visst mått tålamod.


Trevlig lördag bloggläsare!


Helga


Camera Obscura - Lloyd I'm ready to be heartbroken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback