möhippor, magdans och tvångsshopping.

jag har haft en finfin helg. den började dock halv-ynka. medan en hälften av innehavarna till denna blogg drack vin och spontan(?)festade på ÖG så var jag borttappad i bergshamra. det var traumatiskt. jag skulle tillbringa natten hos min kära kusin och hennes sambo. kusin var på picknick med sitt jobb -> jag hade fått sambon hans nummer för att kunna kommunicera med någon i familjen ->jag glömde givetvissambons nummer på jobbet -> jag satt i bergshamra (bajshamra envisas jag med att kalla stället pga att kusin uttalade "bergs"-delen lite otydligt en gång.. det får hon nu leva med.. jag är så humoristisk ibland!) utanför deras lägenhet, ensam och övergiven. just när jag funderade på att utveckla en depression så kom dock hans hem och jag blev mindre deprimerad. sen gav han mig en liten skål chips att knapra på, och då försvann de sista resterna av mina depressionstendenser.

ge mig något att äta så blir jag genast glad.

tidigt på lördagsmorgonen begav vi oss iväg (tillsammans med elva personer till. plus tre minismå bebisar) för att kidnappa offret, min syssling/tremänning/younameit helena. hon placerades iförd trikåer på world class gym. som ledare för ett body pump-pass. dock räddade vi henne innan hon faktiskt behövde sätta igång och leda passet. det tycker jag  ar snällt gjort. efter det blev det skumma lekar, typ stol-fotboll, knävolley-boll i hoppborg och sumobrottning iklädd astung tjockis-dräkt. jag briljerade konstigt nog inte i sumobrottningen, trots att jag var ett halvt huvud längre (och förmodligen betydligt tyngre) än alla andra minismå. jag och dräkten kom helt enkelt inte överens..

sen fick vi god picknick och professionell chokladprovning ute i det gröna. mkt uppskattat. jag var då halvdöd av hunger. det blir man tydligen av sumobrottning.

efter picknicken, när alla var helt fullproppade av choklad och pastasallad, var det dags att bege sig till vasastan för dagens höjdpunkt. magdansen! vi fick privatlektion av en danslärare i axelskaningens, höftvickningens och magrullningens ädla konst. jag kände mig allt annat än förförisk graciös (fellow bloggkollega däremot, som är känd för sin förföriskhet, hade nog lyckats bättre!) utan snarare stelopererad. jag har ändå ganska mycket höfter i min anatomi, men det hjälpte minsann inte nu. dessutom fick jag ont i dem av alla skak- och rullförsök. plus att jag såg astöntig ut. men trots allt detta måste jag säga att det var superroligt!

kvällen avslutades med ännu mera mat, grillat denna gång, och sen en liten sväng ner på ngn kubansk pub/krog där vi mötte upp svensexan för helenas blivande äkta hälft (helga! han var så riktigt lik din jugoslav från bosnien! jag fnissade en stund för mig själv..) jag köpte en frozen fruit daiquiri som jag tappert försökte sörpla upp med sugrör (en sked hade varit betydligt bättre alternativ) och sen fick vi skjuts tillbaka till bergshamra av en av helenas snälla vänner. då var jag död av trötthet. döööööd.

sammanfattningsvis var det en trevlig möhippa! och nu väntar brölloppet.. bröloppet.. (ynk. jag vat faktiskt inte hur det stavas.. pinsamt..) om knappt en månad. oooooiiiii!

idag har jag och kära tina-kusin traskat runt i stockholm och gjort av med pengar. igen. usch. men jag behövde verkligen den överdimensionerade cheap mondaytröjan (vägrar säga oversized. det är töntigt), och den beige-vita randiga kortärmade koftan inhandlades på MQ! MQ = vuxenaffär. enligt mig. jag har aldrig någonsin handlat där tidigare, sån detta var ett stort steg.. och så köpte jag musikboken jag suktade efter senast jag och helga var på urban outfitters. nu är den min! jag ska klappa lite på den när jag bloggat klart..

jag tvingade tina att köpa lite saker också. hon sa att jag knuffade henne över shoppingkanten när hon velade om ett plagg. att uppvigla folk till att handla saker är jag nog ganska bra på. har man shoppat en del med killar får man in snitsen på det,..
en väldigt trevlig (och dyr) söndag blev det!
ynk. nudlar resten av månaden alltså.. vilket är rätt ynka vid tanke på att det är den tredje idag.

nu ska jag plocka upp mitt galgförråd som ligger på golvet. jag misstänker starkt att de har förökat sig i helgen, för såhär många var det då INTE när jag åkte hemifrån i fredags..

till verket!

ia

låt: portishead - wandering star
lyssnar lite på deras skiva "dummy" nu. hm. undrar om den finns imnämn i min fina musikbok?

Kommentarer
Postat av: kollega Helga

Det låter ju som en särdeles trevlig möhippa! tänk om det faktiskt VAR jugoslaven? Hihi. Nu ska jag plugga..jag har varit så dålig på att vara effektiv. Pynk


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback