ö-midsommar!

jag firade en midsommar på "ö" i år. vi började i östhammar för att sedan avancera till öregrund.. det hela var mkt trevligt! jag har jobbat de senaste midsomrarna så det har inte blivit mkt till firande för min del, vilket togs igen nu kan man väl säga.. :/

det hela började på torsdagen då hedvid kom hit från sin påtvingade exil nere i vara (och där man ju absolut inte vara..). vi fixade avancerad mat och sen däckade vi vid halvelva. mkt socialt och bra.

på fredagen lastade vi hedvigs bil med kuddar, alkohol och mat och sen begav vi oss iväg på vår roadtrip till östhammar. mkt spännande. jag satt i vanlig ordning och undrade om vi inte var framme snart..

när vi väl lokaliserat huset där vi skulle vara (trots vägbeskrivning att vi skulle ta av innan busstationen. östhammar har ingen busstation. det är ett ställe där två bussar råkar avgå ifrån) så kickades midommarfirandet igång ganska omgående med lite mingel och vingel..
vår alkohol lades även ordentligt på kylning i deras finfina istunna. nackdelen var att våra flaskor sjönk. det var måttligt roligt att stå med isvatten upp till axeln och rota efter just sin ölflaska. armen domnade bort ganska direkt. men ölen var kall och god!

vi åt givetvis sill, och sjöng snapsvisor.. och drack snaps till snapsvisorna. x antal.
tips: absolut pepper lämpar sig INTE som snaps. det var ungeför det äckligaste jag druckit i hela mitt liv *buäk buäk*


vi hade mkt professionella sånganförare!


jag, hedvig och martina posar så fint vi kan.

efter maten minglade och vinglade vi runt lite till. denna gången blev det lite mer vingel..


jag och cissi verkar ha sjukt roligt åt ngt medan damaris ser mer deprimerad ut..


midsommarstång fanns det med! små grodorna lyste dock med sin frånvaro.. här är hedvig, jag och martina igen. vissa av oss posar fint, andra utnyttjar sina medmänniskor till att hänga på.

det blev även lekar. mkt avancerade sådana. jag var med i bästa laget (lag 2). det jag bidrog med var att slå i en spik i en stubbe på relativt kort tid (och utan att slå av mig tummen ska tilläggas) samt att fuska på irländsk julafton (jag sprang endast 2 varv runt pinnen innan jag smet tillbaka).


lag 2 samlat. här har ngn vänlig själ givit mig ett glas vatten. jag verkar dock aningens skeptisk till det hela..


jag glömde hela tiden bort att tvätta bort min aningens utsuddade krigsmålning sedan lekarna. trots ungefär fem påminnelser från lika många olika personer. jag tyckte förmodligen på ett undermedvetet plan att jag klädde i svart sot i ansiktet..

efter lekarna så vinglade vi vidare en stund och sedan bar det iväg till öregrund. lagom tills vi kom fram dit började jag känna en begynnande huvudvärk. jag hade nämligen tvärt slutat att dricka ett tag tidigare och började förmodligen bli lite bakis. mkt orutinerat. jag försökte bota det hela med massa vatten men det hjälpte som inte riktigt :/ jag hade alltså inget större utbyte av öregrundsutgången. jag gick mest runt och led.. men hade jag inte haft en pågående basketmatch i huvudet hade det nog varit kul.

när vi skulle hem sen, efter några timmars självförvållat lidande från min sida, så hittade vi ingen taxi. misär! det blev lite pizzaätning på en brygga istället..


pizzaätarna samt min vänstra axel.


jag vågade inte sitta vid bryggkanten utan satt och tryckte precis i mitten. jag fick för mig att om jag närmade mig kanten det minsta skulle jag ramla i. vilket förmodligen inte hade hänt alls.. men här tas minsann inga risker!

bortsett från viss slitenhet framemot tolvtiden så var det hela verkligen supertrevligt!

ia, nu återhämtad!

låt: lykke li - tonight
den är typ helt söt..
här finns den om man är sugen.

Kommentarer
Postat av: Ida

åh fusk! Ni hade sol och vi hade spöregn. Kunde det inte varit omvänt för systers skull...

Postat av: huvet

En så bra resumè på en så bra kväll!

2007-06-24 @ 22:09:34
Postat av: Cissi

Hej Ia! Haha va rolig du e =) Dom där fotona vill ja ha! fast dom ska nog martina skicka hopps jag =) vicken kul midsommar vi hade ändå =) kramkram från Cissi

2007-06-24 @ 23:17:12
URL: http://illacilla.blogg.se
Postat av: ia

ida: ja, vädret var på topp! vi verkar varit ungefär dom enda med fint väder på midsommar.

2007-06-25 @ 08:40:37
URL: http://ynka.blogg.se
Postat av: ia

hedvig och cissi: toppendag blev det! bortsett från vissa huvudvärksepisoder.. :/

2007-06-25 @ 08:41:57
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback