pizzamysterium

När jag och bloggkollega är bakfulla och hon bortamatchar här brukar vi äta pizza från pizzeria Shima. Han som jobbar brukar vara relativt trevlig och småskratta lite åt oss och vår skabbiga och fnittriga uppenbarelse. Det stämmer inte alls överens med vad jag hört från andra om att personalen där är skitotrevlig. Men igår när jag och Johan gick dit för att hämta lite välbehövlig pizza (det var ju faktiskt midsommarafton i fredags) så var pizzagubben jättesur och verkade totalt humorbefriad. Hmm. Vad han han för problem? Kanske är han kär i ia, kanske kände han inte igen mig (jag var jättebesviken men det kanske är mer pinsamt att vara stamkund på kvarterspizzerian), kanske var han besviken över att jag inte varit där på en dryg månad (vi kanske stod för merparten av Shimas intäkter och de har knappt klarat sig på sistone..), kanske hatar han alla killar. Eller också har han en ond tvillingbror (det brukar ju folk alltid ha i dåliga såpor, typ som i Sunset Beach).


Jag kommer i vilket fall som helst aldrig få veta hur det ligger till för jag tänker inte äta några fler pizzor därifrån. Hoppas de har trevligare pizzagubbar och godare pizzor i gamla studentstaden.

Nu ska jag äta lite utsökt morotskaka och dricka ett stort glas cola.


 post-party-räddning


Helga


Ebba Forsberg - Daybreak


Kommentarer
Postat av: Anonym

hm.. konstig

Postat av: kollega

hoppas att "lilla huset" har schysst pizza as well. annars blir det capri!

2007-06-25 @ 19:40:51
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback