upphittat hittills

Jag har börjat packa mina saker. Det kommer säkert ta hela veckan, man inser inte hur mycket saker man egentligen har förrän man ska packa ner allt i lådor och förflytta någonstans. Jag har gått igenom en bråkdel av allt jag äger och hittat en massa spännande grejer, typ:


* En jongleringsboll (var är resterande två?)

* Tre par fotbollsskor (jag har aldrig spelat fotboll)

*En hemtryckt tröja med "Inget är magiskt" på bröstet (har säkert planerat att ha den på nån håkan-konsert och sen glömt bort den alternativt inte gått på nån mer konsert alternativt känt mig alldeles för gammal för töntigheter som hemtryckta idoltröjor)

*Nästan 10 års dagboksanteckningar (svårt att börja låta bli att läsa)

*En släktberättelse min morfar skrivit (interesting)

* Alldeles för många klädesplagg som jag sparat i alldeles för många år och som är skitsunkiga/urtvättade/fem storlekar för små

*Tretton partnerlösa strumpor (det måste faktiskt vara sant att tvättmaskinen/torktumlaren äter strumpor)

*En hel massa hembrända skivor ("a record collection, reduced to a mixtape"), bland annat "most wanted fyra små skutt" och "most wanted lussegask", "absolut velvet volym 1 och 2", "best of morrissey enligt ia och helga" samt en del gamla blandskivor som man blir nostalgisk av att lyssna på (för det måste man givetvis göra)

*En del pinsamma cd-skivor som jag inte vill stå för längre och har gömt längst ner i en låda, det är lite töntigt att gömma undan sånt..men vadå..jag lyssnar ju inte på dem längre heller..då behöver man väl inte skylta med dem. Jag tyckte faktiskt jättebra om dem förut, Titanic-skivan somnade jag till varje natt och Celine Dion-skivorna gick på repeat. Hittade även ett band med Magnus Uggla på ena sidan och ngt konstigt klassiskt på den andra. Det är inget jag kan kännas vid...
*Ett band med texten "helga räknar, helga sjunger, helgas födelsedag" från 1986, med urusel kvalitet men väldigt underhållande att höra...mamma gjorde ambitiösa intervjuer med alla som var på mitt fyrårskalas där man fick säga vilken gata man bodde på och sen sjunga ekorrn satt i granen i kör (alla i olika tonarter).

Konstaterande: Jag är alldeles för dålig på att slänga sånt jag inte använder. Nu ska jag gå och handla sopsäckar, papperskassar och städgrejer.


Helga


Josh Rouse - Pilgrim
ny skiva på gång och
här läggs det upp en ny låt från denna varje måndag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback