another sunny day

Passar på att smyga in ett inlägg innan Ia kommer och glädjebloggar om sitt jobb (GRATTIS GRATTIS GRATTIS!). Fan, jag hann inte först. Jaja, det får väl fortsätta vara en bitterblogg i stället då. Väldigt osynkroniserat att Alvis blir överkörd och Ia får jobb samma dag, vi som brukar vara så bra på att synkronisera.

Idag är en lite bättre dag ändå. Jag tänker snart sätta mig ute på gräsmattan och läsa lite psykoanalytisk diagnostik samt wisc. Det var så tomt utan Alvas sjukt irriterande jamanden igår kväll och Zorro gick runt och såg bekymrad ut. Sen låg han på mig och dreglade hela morgonen (mysigt). Nu har jag bara en överkänslig och långsint katt kvar som biter alla som försöker klappa honom. Och ingen liten ljuv, söt och obekymrad sak som alla älskar och som älskar alla människor så mycket att jag ibland blev sur på henne för att hon inte tyckte mest om mig (jag är ego). Förra året när vi låg ute på gräsmattan sprang hon helt skamlöst fram till någon granne som låg en bit bort och slog sig ned på den personens filt. Katt-tricket skulle definitivt ha funkat bra med Alvis, henne kunde man verkligen kalla billig. Det bästa hon visste var förfester för då fick hon massa uppmärksamhet och klappar och kunde gå mellan folks knän. Eller att apportera så klart. Man kunde sitta en hel kväll och kasta leksaker till henne som hon kom tillbaka med, fram och tillbaka, fram och tillbaka. Världens finaste, och världens jobbigaste ibland också.

image594
ynk

Sen pratar jag med Lillasyster och blir återigen medveten om att inte bara söta katter utan även killar i tjugoårsåldern blir påkörda och dödade av bilar. Det ger liksom lite mer perspektiv på saker och ting. Vad är det här för en svart vecka egentligen?

Helga

Belle and Sebastian - Another sunny day
Alltså, det ska bli 15 grader idag. Det är sjukt. Jag vill bara ha semester och ligga på en filt och läsa.



Kommentarer
Postat av: ia

lilla halvalv..

Postat av: ia

..hon som rymdes i en sko när han var liten.

2007-03-29 @ 11:53:31
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback