club evening och stor trötthet

Jag har kommit fram till att jag var extremt korkad som inte tog det lugnt igår efter tentan. Efter att ha storstädat lägenheten var jag helt död. Dessutom hade jag fått alldeles för lite sömn natten till igår av någon anledning (anledningen kan vara att vår tenta började den sjukt tidiga tiden 08.00). Men i alla fall, ingen tid för vila utan bara att åka iväg till tentafest. Ganska opeppad och med skumma sjukdomssymtom, som säkert bara var nån spänning eller sträckning eller ngt för lite vin fungerade rätt bra, åkte jag i alla fall iväg till le fest.

Sen begav vi oss till
Norrlands där det var nån slags klubb som jag knappt hört talas om, men som jag nu vet heter Evening och är mycket trevlig. Där mötte jag även Ia som suttit och druckit drinkar på Upplands med Erik och company innan. De hade spökat ut Norrlands så man knappt kände igen stället med lakan och träd, för att förvirra folk ännu mer var dansgolvet där det brukar vara en scen och en bar var infixad bakom lite lakan. Väldigt snyggt och hög mysfaktor. Att Gustav Gelin DJ:ade och bara spelade en massa bra pop gjorde inte det hela sämre, det kunde helt enkelt inte bli mycket bättre (förutom att det inte var någon höjdare att stå precis vid maskinen som sprutade ut mellanstadierök). Jag creddade DJ:n ett antal gånger, kanske lite för många. Troligen trodde han att jag var kär i honom, men det får han väl ta som en komplimang.

image584 
snygga affischer, träd, lakan, lyxiga drinkar till billigt pris och bra musik - vad mer kan man begära?

Tyvärr stängde de redan klockan ett och jag och Cecilia begav oss till BJ-kön för att "titta lite på den". På håll såg den inte så skräckinjagande ut och när vi hittat bekantingar som stod mycket längre fram kändes det rätt okej. Dock rörde sig inte kön. Alls. Och Bj är inget ställe man hemskt gärna vill in på heller, så efter en halvtimmes "att-köa-eller-inte-köa"-diskussion åkte vi hem. Och det var så sjukt skönt att bara få slockna hemma i sin egen stora säng.

Sen vaknade jag klockan sju och kunde inte somna om. Morr. Tydligen ansåg min kropp att jag inte förtjänade mer än fem timmars sömn. Jag blev arg och lyckades dessutom bråka lite med Zorro som låg mitt i sängen så inte jag fick plats (han har tre alternativ: på mig, vid fotändan eller innerst...och så väljer han mitten! grr). När jag äntligen lyckades somna fick jag bara sova i en timme innan jag väcktes av ett sms med ett välanvänt Pulp-citat.

Haha. Kom på att jag och Ia lyckades lura i en stackars kille att vi kom från Åland OCH Iran igår. Diplomatbarn som hade matkrig på dagis..och så vidare (oke, just den delen vet jag inte om han gick på, men han sa i alla fall att det hördes att vi var från Åland. Haha). Fyllemytomani är ganska roligt, särskilt när folk faktiskt går på vad man säger.

Nej, nu är det dags för en stadstur. Sen ska jag försöka tvinga mig till lite sömn innan kvällens festligheter. Och i natt ska jag bortamatcha i Flogsta, vad gör man inte för bakispizza med trevliga vänner?

Helga

Bruce Springsteen - Hungry heart
en av de sista låtarna igår...


Kommentarer
Postat av: systerdyster

ÅH! Det är ju min glam-indie-klubb! Nästa gång ni går dit vill jag med! LOVA!

Postat av: ia

aha! det var den du menade.. javisst. fast dte är inte alltid indie. det kan vara elektro eller lite vad som helst tror jag.. men mysig är den hur som helst!

2007-03-25 @ 19:11:28
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback