donnie darko.

igår var jag hos ledsen fellow bloggkollega med kex, ost och donnie darko-film. donnie darko är en elak film, väldigt bra, men elak. den totalvägrade att samarbeta med helges dvd-spelare. vi fick ta ut skivan och polera den var femte minut och tillslut hjälpte inte ens det.

ynk. här skulle jag komma och få helge att tänka på annat, och så har jag med mig en särdeles defekt film. misslyckat.

annars (när den behagar var samarbetsvillig) är donnie darko en lysande film. en av mina favoritfilmer faktiskt. har nog sett den åtminstone fyra gånger, fyra och en halv med igår då. vi gav upp halvvägs..

den innehåller allt man kan begära av en film:

  • en överdimensionerad monster-kanin
  • jake och maggie gyllenhaal som kallar varandra för "fuck-ass"
  • djupa smurf-diskussioner
  • bra musik
  • patrik swayze som helt knasig. äntligen får han en passande roll (hur kul är han eg som hunkig danslärare i mesfilmen dirty dancing? blä.)
  • drew barrymore är inte charmig eller tindrande. eller ET-pussande. jihoo!
  • en spykolog med fluffigt hår som frågar "how does it make you feel..?". så kommer helga också att bli! hihi.
  • världens snipigaste lärare.. sjukt rolig är hon.
  • nämnde jag kaninen..?

den borde ni se!


donnie, donnies sovande och humorbefriade flickvän gretchen och frank ser "evil dead" på bio.

ia, som nu börjat pracka på folk filmer också.

låt: echo & the bunnymen - the killing moon
är med i filmen. när donnie darko cyklar i pyjamas.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har skaffat en blogg! jalla.blogg.se
men den e under konstruktion! så tyck inte att den är ful eller töntig förrän jag e klar med den...
Kramis

Postat av: Ida

Ja! Den är bra!!! Å mad worl är ju en bedårande sång. Jag säger då det.
Stackars Helga. Kram på dig.

2007-03-30 @ 13:00:47
URL: http://www.villduvetavadjagvet.blogg.se
Postat av: Sami

Gratis och ingen dvd behövs dock av varierande kvalité på URL i fältet, men här är smurf klippet :P



http://www.youtube.com/watch?v=s-rGGmXpLjw



2010-03-16 @ 13:48:39
URL: http://www.movies-links.tv

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback