i min värld finns inte förseningsavgifter

Jag älskar känslan efter en tenta. Dock har jag en miljard saker att ta itu med innan kvällens tentafest så jag borde inte sitta här utan typ storstäda skafferiet (och hoppas att jag slipper hitta massa mjölbaggar, uäck).



Var på biblioteket en sväng och lånade några böcker, alldeles för många egentligen för jag kommer inte hinna läsa ut dem innan lånetiden gått ut och det kommer att sluta med att min höga förseningsavgiftsskuld bara höjs och höjs. Jag är rätt ordentlig med en massa andra grejer, men är det en sak jag aldrig kan lära sig så är det att lämna tilbaka låneböcker i tid. Det är inte så konstigt, jag är van vid att man har biblioteksböcker hemma precis så länge som man vill. Mina föräldrar lånade alltid om åt mig och raderade mina skulder innan jag ens visste att jag hade några. Så nu när jag ska klara mig på egen hand förstår jag inte att man faktiskt inte får ha böckerna hemma hur länge som helst. Vilket resulterar i att jag måste betala en massa pengar varje gång jag lånar något nytt. Med tanke på att jag bestraffas borde jag kanske lära mig, men det verkar inte funka så. Dessutom behöver man inte betala tillbaka direkt om man lånar i automaterna så det gör jag hela tiden, och förseningsavgifterna bara växer.



Sen var jag och handlade och fixade med ICA-kortet så att jag i fortsättningen kan använda det OCH få min egen bonus. Bra jobbat, det tog bara tre år eller så. Ibland är jag så oerhört ineffektiv. Sen köpte jag vin och cyklade hem och åt ärtsoppa. Fast Zorro åt upp det jag inte orkade. Han är en skum katt, han äter även spenat och japanmix.




min personliga sängvärmare (en av dem i alla fall. den andra heter alva).



Helga 




Josh Rouse - The white trash period of my life                                                                       
jag har inte haft någon white trashig period tror jag, men "gå ut iklädd white trash-kläder" står visserligen på vår lista för saker vi ska göra i år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback