nån som har en dålig dag?

Jag msn-konverserar med Ia. Hon gnäller på allt och alla. Man kan inte tro att hon faktiskt är en relativt trevlig person med tanke på att hon hatar typ alla människor:

 

jag tycker inte om lyckade människor heller.

jag skulle vilja slå alla lyckade människor..

jag tycker inte om människor med ångest heller.. å inte gnälliga människor. å inte lyckliga människor.

å inte korkade människor (bara forrest gump) å definitivt inte smarta människor.

å inte kända människor.

jag tycker inte om människor med ynka musiksmak.

å inte indiecredd-människor heller.

å inte smala människor. å inte tjocka. å definitivt inte dom som är "lagom"

jag tycker inte om folk med fula kläder. å inte folk med creddiga kläder heller.

å inte folk utan klädstil alls. som bara hänger på sig ngt.

å inte folk som sminkar sig massa. å inte folk som skiter i sitt utseende.

jag tycker inte om folk som är egoistiska.

den enda jag tycker om är tomas för han har tvättat all min tvätt.. å för att han inte är här och stör mig.

..fast jag tycker inte om snälla och tvättande bröder.. dom ger en dåligt samvete för att man är en sådan riktigt hemsk människa själv.

jag tycker inte om nationsmänniskor..

jag tycker inte om folk som har förutfattade meningar om tråkiga klubbar

 

 

Av att prata med Ia blev man genast på bättre humör (fast då fick jag ett:

"jag tycker inte om folk som mår bra på min bekostnad" till svar), innan var jag allmänt arg på min förkylning som vägrar ge med sig och som har gjort att jag suttit snörvlande på dagens alla fallstudier och funderat över hur mycket snor som egentligen kan produceras under en timmes föreläsning. Men nu är jag som sagt på bra humör igen. Dessutom gapskrattade min terapeut åt mig idag och min snälla sambo bjöd mig precis på en delicatoboll ("jag har hört att choklad är bra när man har ont i halsen")

 

Helga

 

Belle and Sebastian - If you're feeling sinister


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback