varken sex eller valpar

Kanske kommer att göra er besvikna nu, men jag tänker inte publicera några valpbilder trots att dessa gav upphov till massa kommentarer av typen "åh så söööt" och kommentarer är trevligt (jag tycker även det är roligt med kommentarer om vilken "skit blogg" det här är..överlag är sär skrivningar i kommentarer underhållande). Jag har faktiskt inte ens några valpbilder. Synd. Verkar ju som att sex och hundvalpar säljer.


Enligt
Kristoffer Poppius tyder långa blogginlägg på att man är dryg ("Man skulle kunna sammanfatta det såhär: ju längre blogginlägg, desto drygare människa"), jag har alltså redan nu bevisat att jag är drygare än bloggkollega som skrivit två riktigt korta och koncisa inlägg.


Hmm. Jag köpte en påse godis till i kväll. Och åt upp den. Hopplöst. Vad ska jag nu äta i kväll? Och jag är ju knappast sugen på att laga mat nu. Mycket korkat. Ska vara astråkig i kväll och sitta och skriva tentafrågor. Som sagt, roligare kan man ha. Men jag är så trött så jag tvivlar på att det kommer bli något duktigt pluggande.


Har spenderat hela dagen ute på Bärby ungdomshem, mestadels sittande på en hård stol som gav träsmak i rumpan. Men det var en väldigt intressant dag. Dessutom fick vi gratis mat (med världens godaste bröd) OCH massa kakor! Lyxigt när man annars får betala hutlösa pengar för en ynka kopp te. Har börjat tänka på att jag borde börja fundera på praktik. Vad vill jag egentligen? Det är så otroligt mycket som är intressant och jag vet inte vad jag vill helt, vissa områden känns läskiga men fascinerande och jag vet inte om man ska våga utmana sig själv lite eller satsa på något mindre "spännande" men enklare att komma in i. Ibland hatar jag att det finns så mycket som jag vill göra att det gör att jag inte kommer fram till någonting alls i stället. Alla dessa val...suck. Som med sommarjobb också. Jag vill söka jobb överallt (gruppboendet, psykiatrin, behandlingshem, boendestöd, skumma ställen utomlands, göra något som inte alls är studierelaterat eftersom det känns som typ sista sommaren man kan vara oansvarig med mera med mera med mera) och samtidigt inte söka jobb alls. Svårt svårt svårt. Det känns som om det börjar dra ihop sig nu liksom, både med sommarjobb och praktikfunderande.


Det brukar ändå alltid lösa sig till slut. Men det blir inte alltid så bra som man tänkt sig från början. Visserligen har jag ju knappast tänkt så långt att jag har några funderingar om hur jag ens vill ha det än.


Oj. Jag måste vara jättedryg. Bäst att sluta...


Helga


Ballboy - Sex is boring
Ballboy gör såna riktigt roliga låtar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback