ynka blogg praoar som rosa modeblogg..

nu sitter jag här igen. en fredag. det känns konstigt. fredagar brukar spenderas typ.. eh.. under mer festliga former än gamla fotbollsmysbyxor och en bytta rocky road (som nu är slut). jag skyller allt på detta min mage. den brukar göra ont en dag i månaden. idag inföll alltså denna dagen på en fredag. och således sitter jag här med min tomma glassbytta och funderar på att bli grinig igen. men eftersom jag var grinig i går (och då genast blev outad av fellow bloggkollega) så tycker jag att min grinighetskvot är fylld för en tid framöver.. nöjer mig med ett bestämt gnäll.

gnäll. där blir det gnäll. där blir det bestämt gnäll. skrä.. sjukgymnasten säger gnäll.

sådär ja. då var gnällbiten avklarad och alla som inte somnat av uttråkning kan nu få nöjet att läsa om vårens mode. i likhet med bloggkollega har jag ägnat kvällen åt att läsa ELLE. bland annat. för att kompensera all ytlighet har jag även som kompensation läst
politisk blogg. sammanfattnign av politisk blogg: han särskriver iaf inte.

men nu skulle det handla om vårmodet ja..

i vår är det några trender som gäller. följer man inte dessa så är man otrendig och ingen vill hångla med en. möjligtvis på stockholms. där funkar det med spetsiga stövlar å ett litet slinkigt linne också.

så här måste man se ut i vår. annars blir man rejected from the society och eventually så dör man.. in alphabetcial order.

85060-565
den futuristiska metallictrenden är så hip it hurts. tänk 3PO i star wars så blir det rätt!

85060-566
neon gäller i vår! jane fonda har fattat det hela. har faktiskt för mig att några galningar på fashionfronten har talat om benvärmare också, här har ni dem i smakfullt citrongult.

85060-567
den nya sportigare looken. alla bör genast rota fram sina raka adidasbyxor från högstadietiden. med eller utan knappar på sidorna.

85060-568
turbaner fanns på pradas visning. och denna trendkänsliga indiske man har snabbt snappat upp detta. oändliga variationsmöjligheter!

ja. nu är det bara för er alla att bege er ut på shoppingtur å investera i trenderan ovan så slipper ni.. eh.. dö ensamma.

ia von sydow, leg. trendguru

låt: arctic monkeys - brainstorm
deras nya singel. ev kan de ha varit fyndiga å döpt den till brianstorm. de sjunger om ngn brian in the very beginning. hm. eller nåt liknande. lyssna inte på mitt svammel. jag hör aldrig vad folk sjunger. . inte ens i svenska texter.


Kommentarer
Postat av: Helga

Moahahha. Det här var det roligaste inlägget på länge.

2007-03-10 @ 11:24:47
Postat av: Maja

Haha, tack så hemskt mycket för modetipsen, Ia! Det var precis vad jag behövde idag :) Tror jag ska rota fram mina gamla adidasbyxor nu... psst, jag har både med och utan knappar. Tihi.

Postat av: ia

helga och maja: det var så lite så. säg bara till om ni behöver mer trendtips :)

2007-03-10 @ 17:16:13
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback