återhämtningshelg

Det är faktiskt riktigt skönt med en hellugn helg, som motvikt till Valborg och de flesta andra helger. Igår kväll var jag och tränade, åt nachos med guacamole för mig själv i soffan och somnade vid elva (för att sedan vakna till när sambo kom hem och vara sjukligt nyfiken på vem det var hon hade med sig..). Sen vaknade jag av mig själv halv åtta i morse. Jag kan inte minnas att jag någonsin har vaknat så tidigt utan att känna minsta lilla behov av att somna om. På en lördag! Sen dess har jag varit och handlat på Willys, lagat massor med mat till min frys som nu är full, fikat på ÖG (med både macka och blåbärspaj - till ett ynka pris) och fått telefonrådgivning mot beslutsångest (är det inte sommarjobb så är det praktik och är det inte praktik så är det lägenhetssökning..och är det inte det så är det troligen något annat).

Jag är också sugen på att köpa skivor. Och skor skulle jag verkligen behöva. Plus massa somriga kläder. Dock fick jag en mindre depression när jag skulle kolla hur mycket pengar jag hade kvar på kontot. Jag förstår ALDRIG vad mina pengar går till...jag har en ynka hyra, äter inte onödigt dyrt och köper enbart väldigt billiga kläder (och det är inte ofta). Och att gå ut på nationer är faktiskt inte hutlöst dyrt det heller så jag tycker nog att jag borde klara mig, men det är ändå samma sak månad efter månad. Och då hade jag ändå jobbat rätt mycket i mars. Such a pity.

Om jag skulle få välja en skiva just nu så skulle det bli denna:

image652
The Magnetic Fields 69 Love songs - väldigt många låtar och nästan alla är dessutom bra. Dock är skivan dyr. Och det är nog inte meningen att jag ska äga den eftersom jag beställt den från cdon en gång, men då var den minsann slut.

Helga

The Magnetic Fields - Meaningsless
jag tänker dock inte skicka "jag blir så hångelsugen när jag lyssnar på Magnetic Fields" till fel person på msn som bloggkollega gjorde..haha


Kommentarer
Postat av: kollega

föräldrar är så riktigt bra att ha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback