folk på bussar..

jag tillbringar typ tre timmar per dag åkandes buss. bussar är en bra uppfinning men när man åkt samma sträcka mellan uppsala och västerås ca 40 gånger börjar man bli lite less. jag roar mig med att kolla på folk, det är en av mina hobbies. risken finns att folk tror man är ett halvknasigt psycho om man sitter och stirrar på dem, så jag brukar försöka glo lite diskret.
mitt bussgloende är av totalt ospanande natur kan tilläggas. alla på min buss är typ gamla, eller verkar lite konstiga.
en tjej som jag råkat sätta mig brevid två gånger har fått nysattacker båda gångerna till exempel. hon verkar vara allergisk mot mig. trots att jag inte direkt är indränkt i parfym. där ska jag inte sätta mig något mer..
en kille som jag satt brevid en gång somnade hela tiden och varje gång började han luta sig mot mig. helt med o-flit. när han vakande ryckte han till och satte sig och tryckte mot fönstret så jag inte skulle tro att han antastade mig elle nåt..

en sak jag kommit fram till att jag stör mig på särdeles mycket är när folk sätter upp väskan på sätet brevid sig, eller ännu värre: sätter sig längst ut!
sjukt irriterande. varför gör man så? är det så hemskt att ha någon sittande brevid sig? töntar. fnys.

hm.. fast folk som gör så kanske har någon form av smittsam sjukdom, och är rädda att smitta sina medmänniskor. det skulle förklara beteendet! isåfall så är ju alla dumma väskuppsättare så riktigt omtänksamma! och här sitter jag och skriver massa negativa saker om deras till synes fåniga beteende.
förlåt mig alla tvåsätes-ockupanter!

låt: black rebel motorcycle club - weapon of choice
här finns den att hemladda för de som är sugna på lite rock. och vem är inte det..? enjoy!

Kommentarer
Postat av: Anonym

bussarna är fulla av trötta pendlare .. jag försöte sova så mkt som möjligt för att slippa tänka på hur trååkigt det är att åka buss

Postat av: ia

jag kan inte sova på morgonen. därav mitt medpassagerargloende..

2007-05-22 @ 15:17:30
URL: http://ynka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback