för lite tid och för mycket man vill/borde/måste

När man har mycket att göra tänker man inte på alla de där små vardagsgrejerna som man vill göra mer av. Läsa fler bra böcker, hitta ny bra musik att lyssna på, se bra filmer och tv-program. Sen när man plötsligt har en dag som knappt är schemlagd alls så känns det inte allt lockande att sätta sig och läsa kurslitteratur, trots att böckerna är jätteintressanta och lättlästa och allt möjligt.


Suck. Jag har grejer jag måste göra idag. Diska, tvätta, kanske städa. Jag har saker jag borde göra idag för annars får jag göra det senare. Läsa KBT-böcker. Träna (eh, det måste man visserligen aldrig men det vore bra för jag har egentligen ingen tid med det senare i veckan). Sen har jag sånt som jag vill göra (se ovan). Slutsatsen blir att jag försöker göra flera saker samtidigt. Exempelvis läser Beteendets ABC och lyssnar på Joan Baez utan att ha full uppmärksamhet på någon av aktiviteterna.


Sen finns det ju större saker man vill göra också. Typ hälsa på vänner som flyttat till nya lägenhet i Stockholm. Jag och Emma försökte få ihop nån dag som skulle passa och min slutsats av det hela blev att det snart är sommar och att jag tydligen har ett liv. Hmm. Prioriteringar. Stockholm känns plötsligt aslångt bort. Shout out Louds spelar på V-dala på lördag. Och när ska jag ta mig till Södertälje? Clara fyllde år för flera veckor sen och jag kommer inte hinna med ett besök förrän typ helgen innan min födelsedag. Då är det definitivt sommar. Sommarplaner orkar jag inte ens tänka på just nu. Men Barcelona, Åland och Hudiksvall (ehh.) är i alla fall tre platser jag tänkte besöka.


Oj oj vilka i-landsproblem jag har. Nu ska jag bocka av en nyttig aktivitet på listan. Tror det blir diska. Om jag har radion på riktigt riktigt högt kanske jag kan kombinera diskning med en bra låt eller någon ny kunskap.

Nu härmar jag min lillasyster, men Rogue Wave är väldigt bra. Till exempel den lite annorlunda covern på Pixies Debaser...eller Publish my love.


Helga


Rogue Wave - Debaser (Pixies cover)


Kommentarer
Postat av: kollega

mäh! det är inget fel på hudiksvall.. iofs kanske coolhetsgraden inte kommer upp i barcelonas. eller ens ålands.. eller säffles.. but still.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback