kbt, personalfest och kommunism

Äntligen fredag. Okej, det har väl egentligen varit lugnaste veckan på väldigt länge, skolmässigt alltså. Men jag har ju slitit ut mig genom att jobba en del, både här och där. Så nu tycker jag att jag förtjänar att sitta och slöa hela eftermiddagen. Fast jag har faktiskt läst fakta om kommunism, så lite nytta har jag gjort (så nu vet jag bättre än att tro att en inbjudan med texten "kom och fira polpottans dag på röda khmerernas förskola" är något positivt, och jag behövde inte ens läsa på komvux för att fatta!). Det är rätt sjukt hur lite jag kunde egentligen, jag tycker faktiskt inte alls det är konstigt att 90% av gymnasieeleverna inte vet vad Gulag är (hmm..jag visste faktiskt det..på ett ungefär..men jag hade säkert ingen koll i gymnasiet). Jag tror aldrig att vi ens läste om hela kommunismgrejen i skolan (annat än vad det ursprungligen betyder), däremot gick vi igenom förintelsen minst två gånger med olika lärare. Kanske fick lärarna välja vad de själva tyckte var intressantast eftersom de inte hade tid att lära oss allt?




I övrigt har dagen mest ägnats åt KBT-information, närmare bestämt om Självhjälpsbehandling vid t.ex. Paniksyndrom. Interesting. Efter två timmars föreläsning och en timmes föreläsningsrelaterat datasurfande var jag så hungrig att jag höll på att avlida, men lyckades i alla fall ta mig hem och äta delikat blodpudding (jag har börjat gilla sånt man hatade som liten sen jag flyttade hemifrån..kanske är det mest för att det är billigt..billigt är bra).


I kväll ska jag på personalfest. Personalfester har en tendens till att vara galna på ett eller annat sätt. I och för sig har jag inte varit på många rena personalfester, utan bara typ en eller två högst. Så jag behöver höja min personalfeststatistik lite.


Helga

The Magnetic Fields - The night you can't remember
"the night you can't remember, the night I can't forget" - jag har nu kommit till volym tre. egentligen har jag en helt annan betydligt mer irriterande låt på hjärnan, men jag försöker dölja den med lite magnetiska fält.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback