något bra nytt har hänt

Igår fanns det jättemånga roliga utgångsalternativ i Uppsala, sådär så det var skönt att man inte gick ut för det hade ändå bara varit jobbigt att välja (jag och min beslutsångest). Popsala på Orange, som jag fortfarande aldrig varit på, skulle tydligen uppmärksamma Morrisseys födelsedag den 22:a maj (samma dag som vännen apotekstants-Emma). Sen var det nån somrig fest (L'été) på Kalmars som verkade grymt bra och så tydligen även Norrlandsgask (på en fredag, världen är helt upp-och-ner..) med bästa Lasse Lindh på scen. Gah. Alldeles för mycket bra. Så jag var hemma och tofflade mig i stället, det var nog faktiskt det bästa alternativet.

Men i kväll blir det festligheter och massor med god mat (tror jag åtminstone, jag och Cecilia började fixandet igår med sushiwraps som blev väldigt goda trots att mina blev fula och tjocka..) och sen avslutas kvällen med Velvet och Vapnet på scen (tror det blir tredje gången jag ser dem, men de är ju bra så det gör ingenting).

 här är dem, de verkar sympatiska..

Allt är bara så otroligt enkelt just nu.

Helga


Vapnet - Thoméegränd
"Jag vet hur du går
från ditt jobb till bussen hem
hur du följer Thoméegränd
och jag hänger på Domus
så jag får se dig"

Här finns en del andra vapnet-låtar som nya låten Tjernobyl från nya skivan "Något dåligt nytt har hänt"...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback