pinsam läsning

Jag städar. Det är allmänt känt att städning innebär att man hittar en massa andra roliga saker att ägna sig åt. Till exempel läsa gamla dagböcker från festivaler. Eftersom jag är dagboksberoende har jag alltid haft med mig en bok att skriva i under mina forna festivalglansdagar och det är väldigt underhållande att efteråt läsa sånt som skrivits under alkoholpåverkan. Roskilde-01 och jag inser att det finns en hel del pinsam läsning där. Börjar till exempel allvarligt tvivla på min (av mig själv) påstått goda musiksmak. Citat: "Nu har vi sett Aqua. De var bra och coola!" . Nej, jag var inte elva år, jag hade precis fyllt nitton. Jag skyller på alkoholen, men med tanke på att min handstil var riktigt läslig just där kanske någon allmän festivalflumstämning som gör att man tycker precis allt man ser är sjukt bra är att föredra.


Det finns andra roliga grejer i Roskildedagboken, till exempel när vi fått reda på att bulle (eller något liknande) tydligen betydde knulla på danska och när Jenny sedan skulle testa detta genom att beställa "en bulle, tack"  i kiosktältet och tjejen i kiosken småskrattade lite men såg allmänt oförstående ut.


Nu blev jag sjukt sugen på en oreganobaguett som man alltid åt till frukost på Roskilde, dock känner jag mig faktiskt inte särskilt sugen på att tälta i lera utan en långweekend i Barcelona känns som en betydligt bättre sommarresa. Nej, nu ska jag läsa vidare, har kommit fram till år 2002 och den lilla dansken som vi adopterade (han var besatt av Fucking Åmål och citerade därifrån hela tiden, vi använde honom som bord när han sov i vårt tält och han gav oss svenska presenter i form av en slitz-tidning och en pixibok)

Helga

Broder Daniel - Work
jag har en städtradition som innebär att jag yssnar på Broder Daniel, det är perfekt gå-runt-och-plocka-och-rensa-bort-onödiga-grejer-musik


Kommentarer
Postat av: apotekstant

hehe! mkt roligt. måste få läsa lite imorrn å drömma mig tillbaka...

2007-05-25 @ 20:57:16
Postat av: Jenny

Åh, underbara Roskilde! Det var tider det!

2007-05-26 @ 16:18:19
Postat av: kollega

moooahahah!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback