råbiff på smålands och förkylningsråd av sjuk gymnast

Bloggkollega Ia har just försökt bota mig från en förkylning som jag inte ens har med hjälp av sin problemlösningsmetod. Det gick så långt att hon försökte tvinga mig att äta alvedon, dricka massor och gå och lägga mig tills jag protesterade och hävdade att jag faktiskt aldrig sagt att jag var sjuk. Det enda jag skrev var ett ynka "jag fryser" vilket är sant. Men det kan bero på att balkongdörren var öppen medan jag tittade på House och på att jag är trött.


Har varit på Smålands pub en sväng och ätit en grekhamburgare. Den hade varit mycket utsökt om den inte varit nästan rå. Eller okej, nu överdriver jag lite, men jag föredrar välstekt mat. Dock lyxade jag till det med guacamole till. Det var proppfullt på Smålands, vilket möjligen kan bero på att Snerikes Bryggan som ligger precis bredvid är öppet nuförtiden och uteserveringen var överbelamrad trots att klockan inte ens var särskilt mycket. Alltså smet folk som egentligen ville dit in på Smålands. Det är även ett utmärkt ställe att inspektera Bryggan-kön från. Men inget Bryggi-besök blev det, jag ska upp alldeles för tidigt i morgon, typ sju (gick visserligen upp sju i morse också, nästan frivilligt).


Efter Smålands cyklade jag hem och tittade på veckans avsnitt av Hus. Och nu lockar min säng extremt mycket. Fast mitt ena helgsängsällskap Emma påstod att den är insjunken i mitten. Det har jag inte tänkt på. Jag vägrar inse att den har några defekter trots att den är typ sex år nu. Hoppas inte sängen tog illa upp av Emmas anklagelser. Och jag vet faktiskt andra som tycker att det är en sån riktigt god säng.  


God kväll.


Helga


The Magnetic Fields - Let's pretend we're bunny rabbits
en bra svensk
musikblogg har snott sitt namn från denna trevliga låt


Kommentarer
Postat av: kollega

jag var faktiskt duktig. när jag prackade på dig arton goda råd blev du ju plötsligt mirakulöst botad! i'm a real florence nightingale..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback