tänk inte på rosa elefanter

Jag har precis sovit i 45 minuter. På eftermiddagen! Det är emot mina principer. Dessutom fattar jag inte vad min trötthet kom ifrån, troligen var det bara för att jag satt i sängen och läste. Det osmartaste man kan göra om man vill hålla sig pigg är att läsa artiklar på engelska i sängen. Även om artiklarna i sig är jätteintressanta (och handlar om ACT - acceptance and commitment therapy - och inte särskilt mycket om rosa elefanter)


Tiden går just nu alldeles för fort. Det är snart tentadags och jag har inte börjat plugga, jag får erbjudanden om att jobba hela tiden och tackar nej varje gång trots att jag behöver pengarna. Om en vecka är liksom terminen slut. Hur ska man hinna med allt man vill, måste och borde?


troligen tänkte ni åtminstone inte på en aggressiv rosa elefant som upprepade gånger mördar ett grönt spöke (?) med en penna.


Helga


The National - Start a war
hos
Silverfisken kan man förutom alla bra blogginlägg också hitta trevliga musiktips...


Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi, jag skrev C-uppsats om ACT och Whiplash.

Postat av: huvet

tyckte väl att jag kände igen det där ACT...

2007-05-30 @ 10:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback