daugava

vi ynkbloggare ska på lars winnerbäck den 23e i sthlm, tillsammans med våra kära vänner i flatsätra. mkt trevligt. sitter nu och lyssnar på hans nya skiva, "daugava" eller vad den nu heter?
tja, det är i alla fall en flod, en östeuropeisk en, om jag missuppfattat det hela rätt.. kan den vara vitrysk?

jag är lite besviken på hans nya flod-skiva, trots att det är välgjorda winnerbäcktexter vi pratar om. den är fööör deppig och framförallt lugn. gnäll. detta verkar vara en trend. förra skivan var också deppig och lugn.. med några ynka undantag. hur ska detta sluta? lite variation i tillvaron vore ju bra..
han var roligare förr i tiden. fram till vatten under broarna ungefär.
hoppas han petar in åtminstone några "gamla" låtar på konserten. lite publikfriande (tja, åtminstone ia-friande) sådär.

image739
här går jag i väl valt östeuropeisk land och tänker endast på svåra och jobbiga grejer..

nu ska jag lyssna lite på gamla winnerbäcklåtar istället. jag fortsätter envist att leva i det förgågna..

ia

låt: lar winnerbäck - blåa ögon
ja, den här har väl inte heller direkt munter text, snarare helt bitter, men den är i alla fall lite svängig. that's all i need.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback