högerhalvad!

detta verkar vara ngn slags innegrej just nu. om man tycker att hon snurrar medurs använder man mer höger hjärnhalva och om man tycker att hon snurrar moturs använder man mest vänster hjärnhalva. tänka sig..

jag tycker helt klart hon snurrar medurs. kan inte hitta minsta tillstymmelse till moturssnurr. detta innebär alltså att jag är högerhalvad:

RIGHT BRAIN FUNCTIONS
uses feeling
"big picture" oriented
imagination rules
symbols and images
present and future
philosophy & religion
can "get it" (i.e. meaning)
believes
appreciates
spatial perception
knows object function
fantasy based
presents possibilities
impetuous
risk taking

hmm. det låter ju som att helga skulle kunna sätta en diagnos på mig här..

ia

låt: david bowie - life on mars
även denna strålande låt avverkades på högsta volym i helgen. när brorsan och hans kompisar avlägsnade sig från lägenheten satte jag och helga igång och sjöng ut allt vad vi kunde. det lät förmodligen ganska förskräckligt, men med musikvolymen på max märkte åtminstone inte vi det.. (sen om tomas och fredrik får arga lappar från grannarns är en annan sak..)
*saaaaailoooooors fighting in the dancehaaaaaall..*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback