sverige är inte ett bra land

Det är jättemörkt och jätteregnigt och det kommer inte bli bättre förrän i vår och det är ungefär om en evighet. Jag förstår inte att man överlever de här månaderna. Ska nog tända vartenda ljus jag har i min lilla lägenhet, fast det finns risk för syrebrist. I ett desperat behov av åtminstone en endorfinkick cyklade jag iväg till friskis för det första träningspasset på år och dag. Det var i vilket fall som helst rätt skönt, trots mörkret och regnet på vägen dit. Men blää, jag vill inte vara i sverige. Typ alla på min praktikplats åker iväg till varma länder och jag är så avundsjuk men har varesig tid eller pengar över till sån lyx...

Helgen i Lilla Paris var mycket trevlig. Vi har åkt tåg en massa, tagit fula kort i Herrljunga, ätit fyrarätters middag (eller var det femrätters?..tror det var typ tre efterrätter..), gått på höstmarknaden (årets händelse i Vänersborg..vilket säger en hel del..den bestod av en massa stånd med indianer som sålde grejer...vi storhandlade varsin kokostopp till ett ynka pris), fikat, ätit trerätters middag, somnat framför tv:n och känt oss som pensionärer medan alla unga typ festade loss på "marknadsfest" på det enda utestället, åkt på utflykt (till NÄL-sjukhus, Trollhättan, och något berg där det kan finnas älgar...), fikat, samt ätit ännu mer. Samt åkt en massa tåg igen (med ipodkaraoke på tåget..haha). Nu har jag blivit van att äta så många mål mat om dan så det känns helt ynka med bara frukost, förmiddagsfika, lunch, eftemiddagsfika och middag trots att jag tyckte det var i lyxigaste laget när jag började praktiken.

image728 dålig bild 1

image729 dålig bild 2

image730 
smög självfallet in på biblioteket för att läsa lite Birger Sjöberg, är man i lilla paris så är man...

image731 
höstmarknadsinköp..gott!

Därför ska jag nu laga delikat köttbullemiddag (boooring, har dessutom blivit van vid god mat..), och sen ägna resten av kvällen åt att klappa min bortprioriterade katt som nu ska vara prio ett hela veckan.

Helga

Lucinda Williams - One night stand
i morgon ska jag på Lucinda Williams-konsert med min fader...jag har inte hunnit lyssna in mig så mkt, men upptäckt att även Lucinda har en one night stand-låt..fniss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback