bostadsföreningsmöte vs tvättning

igår hade jag en mycket välbehövlig tvättsession.  tyvärr hade min bostadsförening även typ årsmöte samtidigt. nere i källaren. fullt normalt. där sprang jag fram och tillbaka med tvättmedel och tvätt, mitt mellan deras mötesbord. pinsamt. hur kan man placera ett möte mitt i genomfartsleden till tvättstugan? när jag gick förbi sista gången blev jag dessutom anklagad för olaga mötesskolk av någon nitisk tant.. trots att jag diskret försökte gömma mig bakom min blå IKEA-tvättpåse. fnys. påhopp av oskyldig tvättare.

jag vill inte gå på möten. jag tycker inte om möten. jag får dessutom tillräckligt med möten på jobbet. mer än tillräckligt. jag blir mötesutbränd. att gå på frivilligt möte, med bostadsföreningen av alla tråkiga saker, är lika med absolut inte! inte när jag har tvättid i alla fall. att tvätta ger mig en inre tillfredsställelse. att gå på bostadsmöte ger det inte. snarare ångest, tvång och höstsäsong. och förmodligen ekonomisk undergång, bara för sakens skull..

ia, som nu o-ser fram emot en hel eftermiddags jobbmöte.
förmodligen är det ett straff för att jag skolkade från källarmötet igår.

låt: M.I.A - paper planes
awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback