in i vardagen igen.

I och med ångest över att man alltid borde plugga mer (samt ha ett roligt liv i övrigt, läsa andra böcker, vara social, titta på tv, träna, laga mat, göra av med pengar...osv) kommer jag säkert att fly in i bloggvärlden igen. Av någon anledning är det alltid en godtagbar anledning till att inte göra det man borde just då. I detta fall är jag egentligen för hungrig för att tänka, men jag väntar liiite till. Ia har tydligen uppehåll på obestämd framtid på grund av trotsande dator som vägrar fungera. Fortfarande inga barcabilder alltså...(köpnydatornu!)

Började direkt med en, för oss spykologer kanske bör tilläggas, ovanligt lång dag. Men det kändes faktiskt inte ens särskilt långt. Kanske har jag vant mig lite av att jobba i sommar, i vilket fall som helst känns det bra inför kommande praktik (lääskigt). Det var faktiskt mest trevligt att vara tillbaka igen, även om vädret just nu inte direkt gör livet lättare (jag vill ju kunna fortsätta gå runt i sommarklänningar som i barca...dessutom har jag typ inga jeans, jag är inte förberedd inför hösten!)

Idag hade jag tänkt köpa träningskort. Men jag skjuter upp det. Anledningen är typ att det verkar för jobbigt att ta sig till Ekeby utan cykel. I så fall borde prio ett i mitt liv just nu vara att fixa en fungerande cykel (alternativt åtminstone lyckas fixa till kedjan på den jag har nu, även om den hoppar av igen hela tiden så kanske jag iaf kommer iväg till friskis och svettis..). Men nej då, det känns som något jag kan skjuta upp ett tag till nu när jag bor lite närmare stan. Och hur blev det då med träningen? Hmm. Mañana mañana, eller hur det nu är man säger på spanska...

I kväll börjar idol. Äntligen lite förnedringsteve igen. Fast just de första avsnitten när det är auditions är mest bara allmänt jättepinsamma, egentligen är nog inte sån där förnedring riktigt min grej. Fast jag kan ändå inte riktigt låta bli. En annan serie som börjar idag är cyniska doktor House, betydligt högre kvalitet än idol. Jag tror att  i kväll är första gången på mer än en månad som jag sätter på min tv. Hoppas den inte har gått och självdött på grund av understimulering. Jag tycker inte det är mer än rätt att jag inte har anmält tv-innehav än (lovar att radiotjänst i Kiruna kommer läsa detta nu).

Nej, nu ska jag försöka ta tag i hungerproblemet.

Med vänliga terminsstartande hälsningar
Helga


Rilo Kiley - Under the blacklight
nya skivan med samma namn som låten är trevlig..åtminstone efter en första genomlyssning..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback