sushi, fika, fest, sushi..

Ungefär så ser min helg ut. Sen jag började få svårartad ångest inför praktiken har jag börjat tänka mig nästa vecka som "sista veckan i frihet". Jag har sett till att planera in allt jag måste och vill göra till veckan som varit och nästa, som en förberedelse för att jag sedan inte kommer ha något liv i femton veckor. Ungefär som alla andra fullt normala arbetande människor. Studentliv är lyxliv (om man tar bort den ständiga ångesten över att man borde plugga, som jag säkert kommer ha över mig på praktiken också eftersom det troligen är massa nya grejer att sätta sig in i).

Denna helg började i alla fall väldigt bra igår på Yukikos sushi, där man fick ta av sig skorna först. Det var den absolut godaste sushin jag ätit, laxbitarna var så möra så man kunde "bita" av dem utan att ens använda tänderna, typ läppbitning.. Dessutom fick man en rolig sushistrut och servitören var vänlig nog att upplysa oss om i vilken ordning man skulle äta sakerna ("struten först"). Sen gick vi hem och åt ost och drack vin och eftersom allt var så bra drömde jag som motvikt världens mardröm i natt om att jag fick en kattunge som dog för att jag hade HIV. Sen låg jag hela morgonen och funderade på vilka fler sjukdomar jag säkert har utan att veta om det.

I kväll är det inflyttningsfest på Homogatan Djäknegatan där jag inte bor längre, men dit alla andra flyttat nu så klart (kan man inte koncentrera folket på en sida om ån?). Trevligt. Mina planer för dagen var att läsaläsaläsa. Först DN (check), sen Elle (check), sen Sonic, sen Gangsters som jag aldrig läser ut och sen börja på något nytt. Men nu ska jag visst iväg och fika. På söndag blir det visst sushi igen. Kanske kommer jag tycka att all annan sushi är äcklig i jämförelse med gårdagens himmelska. Fast det tror jag inte. Sushi är nästan alltid gott.

image710mmmm...


Helga

Jonas Game - Won't back down
har hunnit lyssna på början på sonic-skivan i alla fall..denna var väldigt bra, liksom många andra...

Kommentarer
Postat av: kollega

yl. jag har inte fått senaste sonicen. förmodligen pga att jag glömt att betala in pengar till dem. giriga är vad de är!

Postat av: helga

ja, det är verkligen girigt, att man ska behöva betala för tidningen också! nån måtta får det vara på eländet...

2007-09-22 @ 16:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback