kvalborgsflykt

Det är tisdag, det är kvalborg och kön till Stockholms var obarhmärtigt lång redan vid tvåtiden då jag var på väg hem. Solen strålar, det är proppfullt med folk på varenda gräsplätt och ett lämmelliknande tåg med studenter med en systemetpåse i ena handen och en öppnad ölburk/champagneglas i den andra utanför mitt fönster. Allt är optimalt inför valborg och jag packar för att fly Uppsala för London. Det känns betydligt mer lockande måste jag säga, trots att parkpicknick och en flaska vin inte såg helt fel ut det heller. Vi ska fira egen valborg med champagne i Hyde Park i morgon när vi kommit fram. Älska London! (att det sen ska vara heavy showers där som kontrast till sommarvärmen här är väl mindre bra, men det ska i alla fall bli dåligt väder här också i övermorgon enligt smhi, så det så!).

Men ha det så trevligt alla intensivt valborgsfirande Uppsalabor och alla andra!

Här är en bild från förra årets sista april, då flydde jag inte utan var på plats i händelsernas centrum:
image902
lina, ida och cecilia i ekonomikumparken efter vår lyxiga knytfrukost hemma hos ida..

..och ia, dina ålandsbilder är jättefina och inte ett dugg irriterande nu när de väl är tagna..lägg upp!

Helga

Hästpojken - Caligula
glad svensk indipop

Kommentarer
Postat av: cecilia

jag håller med. snälla ia, lägg nu upp bilderna på de där förtjusande unga vackra damerna ute på äventyr!

2008-05-02 @ 17:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback