teflon first aid, cornflakeskakor och näsblod..

jag har kurerat min mobilteflon. under senaste veckorna har jag enligt min omgivning hörts särdeles dåligt när jag pratar i min mobilteflon. jag hör bra själv, men har tydligen låtit som jag hade en kudde mellan mig och teflonen när jag pratade. nu är dock detta mysterium löst! det var en bit smält kokosprick som suttit i vägen hela tiden! för några veckor sedan stoppade jag en kokosprick i samma ficka jag hade teflonen, och det enda ledde sedan till det andra..
nu är dock kokospricken bortpetad och mina ljuva stämma kan återigen höras i full styrka!

jag för övrigt varit huslig och tillrett en sats ytterst delikata och exklsiva cornflakeskakor till vårt 7 sorters kak-bord på 2nd hand-festen. ett mycket bra recept för en ia utan ugn..

image891
blanda ihop 200 g smör, 2 dl socker, 8 msk kakao och 2 dl sirap i en kastrull och låt det koka upp så smöret smälter. blanda sedan i 3 dl kokos och 7-8 dl cornflakes, klicka ut på bakplåtspapper (eller en inoljad skärbräda som i mitt bakplåtpappers-lösa fall) och ställ i kylen för att svalna.
det blev typ 33 stycken, varav 5 nu är uppätna. ska försöka lägga band på mig nu så inga fler försvinner.

just när jag fått in de sista kakorna i kylen satte dock min vänstra näsborre igång med sin favorithobby, att blöda.
morr. dock hade näsan den goda smaken att vänta med blodbadet tills jag var klar med kakorna. inget blod på mina kaks alltså.. alltid ngt att vara nöjd med antar jag.

image892

nu ska jag borsta tänderna för andra gången idag.

ciao!

ia

låt: the rocky horror picture show - sweet transvestite
bara för att den dök upp på min playlist nu..




Kommentarer
Postat av: Helga

fniss, så det var kokospricken som gjorde det? elak kokosprick! tur att den är ute ur leken nu...kakorna ser mkt goda ut och tufft att ta kort på ditt näsblod, dagens modebloggsattiralj (cravings! cravings! vill också ha näsblod!)

2008-04-16 @ 18:29:07
Postat av: ia

näsblod is the new black (or red..)!
jag tog en betydligt mer dramatisk bild på blodbadet, men jag kände att det kanske blir FÖR magstarkt för ynkbloggen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback