riga-resa!

Jag och bloggkollega håller just på med att boka en semesterresa. Efter lite funderande så blev det Riga i slutet på augusti. Med flyg, eftersom alla båtturer som inte var kryssningar verkade asdyra. Ryanair var däremot billigt, ynka noll kronor. Till en början alltså...sen tillkom skatter, incheckning, väska, betalningsavgift och andra suspekta avgifter (avgift för att beträda flygplatsens golv? preventiv avgift för att nyttja toaletten? bidrag till flygplatspersonalen? avgift för att få gå på planet? avgift för att sitta i närheten av varandra?)  tills man nästan var uppe i ett hyfsat biljettpris. Självklart kan det inte vara så bra som det ser ut från början. Ryanair är snåla..men med grundpriset noll riksdaler blev det ändå inte hutlöst dyrt. Sen hotellbokning och efter att sidan typ protesterat och vägrat fungera så bokades ett lyxrum på ett billigt hotell..jaja, hotellet var biligt, men rummet var DELUXE! Det låter sjukt lyxigt, åtminstone för mig.

Det blir nog en sån riktigt trevlig riga-semester!

Därför avslutar jag det hela med en öststatsvers:
"Det är inte lett att va est, men det är balt."

Helga

Stina Nordenstam - Sharon and Hope

finfin låt...jag lyssnar på Martina Lowdens sommarprogram i p1 och hon har alldeles utmärkt musiksmak, även om jag tyckte att hennes bok "Allt" var lite väl pretto för min smak. Sommarprogrammet är dock mycket bra!

Kommentarer
Postat av: bloggkollega

yaaaaay! lyxrum indeed! ska bli såååå trevligt! och hotellet har gym.. jag har små ynka planer på att utnyttja det ngn gång innan frukost. valuta för pengarna, osv..

2008-08-06 @ 11:50:33
Postat av: helga

ojoj, vad har hänt med dig? gymmande på semestern?

2008-08-06 @ 16:27:41
Postat av: Clara

RIGA!? Vad fab gör man i Riga??

2008-08-07 @ 04:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback