annandagsnöje=tv-maraton

Nu är jag tillbaka i Uppsala igen efter en vecka på vift i Sverige. Jag och Zorro ägnade förmiddagen åt att sitta på trånga tåg (fullt med sällskap i djurkupén, bland annat en sjungande hund..), sen blev det pizza (pga lömska Folkes livs som passar på att smygstänga när studenterna har flytt stan...) och Fanny och Alexander på tv resten av eftermiddagen. Fem timmar! Har nästan fått sittsår, men bra var det. Dessutom fick jag lite stickat också, stickning är en mycket bra aktivitet. 

Har fått en massa finfina julklappar, bland annat en söt kappa, underkläder, fårskinnstofflor (som jag ska medtaga till de kalla golven i Trollhättan), monki-tunika, parfym, armband, boken 1001 böcker du måste läsa innan du dör (så jag ska slippa tjata på pappa om tips), och två skivor (Hello Saferide och Elin Sigvardsson). En mycket praktisk reseplattång fick jag förra helgen, den ska få följa med mig när jag åker runt så jag slipper gå och gnälla över min excentriska lugg! 

Nu ska jag försöka hitta mig nåt att äta, trodde aldrig jag skulle sakna ett stängt Folkes så här mycket.

fanny och alexander-jul...innan de hamnade i misär hos den onda biskopen...

Helga

Elin Sigvardsson - Paper Cup Words


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback