det kunde eventuellt varit värre..

Sverige är INTE ett bra land (jag känner att jag verkligen står för detta Varan-TV-inspirerade uttalande numera). Åtminstone inte vädermässigt. Jag är så trött på det här. I morse gick jag upp lite tidigare än vanligt eftersom jag skulle ansvara för spykologmottagningens telefontid, vilket betydde att jag var vid skolan ca 8 - dvs den tid vanliga människor är på sina jobb. Då var det nattsvart. När jag cyklade hem vid fyra (inte alltför omänsklig tid det heller tycker jag) var det lika mörkt. När är det liksom ljust? Men...man ska väl vara glad att man inte bor i Kiruna. Där går solen upp 11.20 och ner 11.40, vilket innebär att det är ljust i typ tjugo minuter. Helt galet. Skönt att man alltid kan jämföra sig med de som faktiskt har det ännu värre. 

Jag har precis ätit ärtsoppa och konfektbröd. Konfektbröd är något påhittigt jag hittade på Folkes, det är småsmå bröd med goda saker i typ oliver och chili och sånt. Mycket gott till soppa. Det tycker Zorro också, han började jama så fort jag tog fram ärtstoppkorven och när jag satt och åt tittade han längtansfullt på min skål. Nu har han slickat den noggrant, han är så knäpp som gillar ärtsoppa. Normalt för en katt liksom...

Jag har även precis varit och tränat vilket var väldigt duktigt av mig, jag är så så sjukt träningsomotiverad. Jag är faktiskt omotiverad gällandet det mesta, inte konstigt när det är det här trista vädret som gör att man bara vill krypa ner under sitt täcke och typ titta på dåliga såpor alternativt bättre filmer. Eller Hipphipp (jag älskar det, det är som varan-tv fast lättare att ta till sig...). Frågan är om jag ska göra slag i saken och i stället dammsuga lite i kväll så jag slipper det i morgon. 

Vill ha ledigt och baka julgodis och bara ta det lugnt lugnt lugnt. Ha ett jullov som när man var liten och verkligen kunna släppa allt. Och helst inte ha ett stycke KBT-tenta och ett stycke statistik-tenta efter jul, det förtar lite av nöjet med lov. 

Helga

Melissa Horn - New York
jag gillar Melissa har jag kommit fram till...hon är faktiskt mycket bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback