pizza och vin

Har haft en seg torsdag. Om jag bara kunde vara lite produktiv och typ plugga kanske inte tiden skulle gå så långsamt som den gör när jag mest bara tänker att jag borde göra nyttiga saker. Har i alla fall dammsugit, ringt några samtal och stickat klart min halsduk! (den blev fin, lite ojämn men det är ju ändå första grejen jag stickar på år och dag). Men nu firar jag med pizza (kylskåpet var typ tomt och det kändes onödigt att köpa mat när jag ändå ska åka iväg i morgon och vara borta i en vecka) och ett glas rött. Mycket god kombination! Det känns lite lyxigt att ta ett glas vin såhär på en torsdag (ja, för jag har ju blivit så vuxen att jag känner att jag inte hör hemma bland de galet uppsminkade och piffiga 18-åringarna som man möter på Folkes och som är på väg till förfest-stockholms-efterfest). Eller så är det tragiskt det är. Fast jag ska ju i alla fall iväg och vara lite social om en timme så jag slår fast vid att det enbart är lyxigt och trevligt. Tror dock inte jag kommer att hamna på Stockholms med bratsen i kväll....jag har faktiskt ingen större lust. Men man vet ju aldrig hur pass radikalt ens åsikter kan ändras efter några glas vin..

I morgon blir det någon statistikdatorövning (hoppas inte att det är alltför obegripligt) och sen tåg till Göteborg. Det ska bli mysigt. Vi tänkte gå på Lisebergsjulmarknad på lördag, troligen är vi inte de enda som har de planerna men det blir nog trevligt ändå. Sen styr jag vidare mot Södertälje på måndag och stannar väl där i några dagar innan jag kommer tillbaka till min lilla lägenhet.


skål!

Helga

Morrissey - The first of the gang to die
bloggkollegas och min "sjunga-när-man-går-hem-från-krogen"-låt, för övrigt denna låt vi gick och sjöng på (troligen ej hörbart att det var den dock) när några äkta popsnören med helt seriös ton i rösten frågade varför vi hade kläder på oss. Mycket normalt. 

Kommentarer
Postat av: bloggkollega

mycket normalt indeed. we had it coming.. vara påklädd sådär en höstkväll, det är ju lite udda.

2008-12-18 @ 17:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback