sticka dig ur psykosen (..eller in i depressionen)

Förr i tiden (oj, vad gammal man känner sig när man skriver så) brukade jag och bloggkollega roa oss med att försöka lura på folk vi träffade ute att vi pluggade något helt annat än gamla uttjatade svaret spykolog/sjuk gymnast. Ett populärt alternativ var "Sticka och virka dig ur psykosen, 5 poäng" (antar att det skulle behöva bytas ut till 7,5 poäng med dagens nya system, ett bevis för att vi numera är föråldrade..). Det kan till och med ha varit någon som gick på det, även om det nog inte hörde till vanligheterna. Nu har jag, helt utan att gå någon kurs (och även utan att ha någon fastställd psykosdiagnos) börjat ägna mig åt stickning. Det är kul och mysigt att ha något att sysselsätta händerna med. Dock är jag fortfarande på nybörjarstadiet (jag har stickat en del i mina dagar, men det var typ när jag var tolv och inget jag har så många minnen av längre med tanke på hur urgammal jag är), och behöver en lärare för att friska upp minnet av aviga maskor. Men räta räcker i alla fall till en första halsduk...lite ojämn blir den men den duger i alla fall åt mig. Bloggkollega har också börjat sticka, fick ett sms idag om att hennes liv saknade mening eftersom hennes stickning blev konstigt snurrad. Så tyvärr verkar det som att stickning snarare än att bota psykoser kan ge upphov till depressioner....


min lite knöliga och inte ännu särskilt långa halsduk...

Helga

The Soundtrack Of Our Lives - Everything Beautiful Must Die
soundtrack är tillbaka, med en hel massa nya låtar...

Kommentarer
Postat av: ia

ooouuuäääääh! min kille rutger! halsduksj-eln vägrar bli bra. slätstickning är ett sådant riktigt dåligt påfund.. jag överväger upprepning och omstickning. mitt liv saknar således fortfarande mening.

2008-12-02 @ 18:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback