det är jag och mario nu...

Jag är lite stressad. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Troligen att det är rätt mycket grejer på gång nu, småsaker hit och dit och hur många sidor litteratur som helst som man aldrig hinner läsa och patienter som bokas in och hemtentor som ska skrivas (fast först ska de skickas till en också, och jag har i alla fall inte fått nån än) och arbeten som ska göras. Och så har jag en jobbhelg framför mig, lite ångest det med. Att den ena kursen vi läser handlar om stress kanske inte gör saken bättre, känns inte så i alla fall.

Just nu har jag dessutom den sämsta pluggpartnern man kan ha hemma. Nog för att Zorro är jobbig som alltid lägger sig på böckerna och nog för att Johan är relativt distraherande om han nu inte skulle befinna sig i Dalarna. Men Mario är svår att motstå. Nintendo DS är liksom alldeles för behändigt, det bara ligger där på mitt bord och jag kan slå på det när som helst och sen slå av det lika snabbt när ngt måste göras. Problemet är att jag slår på det hela tiden när jag är hemma. Det har blivit som en drog. Efter att ha kört Mario Kart i några dagar har jag nu gått över till Super Mario. Jag bara måste klara en fucking fiende till, en bana till, en värld till...

Jag tror faktiskt inte heller att det här med tv-spelsspelande är universalkuren mot stresskänslan....jag får stort sympatikuspåslag av att vara nära att klara en svår bana och det finns aldrig tid för återhämtning eftersom jag exempelvis..måste spela tills sekunden innan jag måste åka iväg på föreläsning..). Men..det är ju kul.

image827
kom igen nu mario, svik mig inte..vi har en grym drake att bekämpa..

Helga

Lykke Li - Everybody but me
braiga Lykke Li spelar på V-dalas Rockgask (mkt missvisande namn, indiepopgask är det snarare) den 1 mars..rekommenderas!

Kommentarer
Postat av: kollega

om jag inte vore så matt skulle jag också vara stressad. ligger ca en miljon patientjournaler efter. yl.

2008-02-14 @ 10:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback