I kiss you on the brain in the shadow of a train

Det har varit en trevlig helg...men, nu är den snart över. Helgens tema kan sägas vara onyttigheter i alla dess former, precis sånt man förtjänar på helgen. Det började i fredags med alkohol följt av skuttande på ÖG (grymt bra musik, men också så trångt att man inte själv kunde bestämma hur man skulle röra sig till musiken, särskilt inte då det spelades Håkan och folk blev som galna..). Därefter bakisförmiddag med pizza och sen lyxig Ben and Jerrys-glass till mysig Wallace and Gromit-film. Sen ett lite mer kulturellt inslag med teater på lördag eftermiddag. En Vintersaga sågs, första akten var lovande men vi blev lite besvikna över att det inte var tillräckligt med ångest. Det mest dramatiska som hände var dock att  en gubbe fick blodtrycksfall och svimmade typ en timme in i pjäsen och alla fick följa dramatiken med läkare (för det fanns tack och lov riktiga såna i salongen..) som blev uppkallade och väntan på ambulans. Efter pjäsen (med vinhinkande i pausen, vi har lärt oss att man måste vara snabb med att svepa vinet eftersom pausen är kort..) blev det mer skräpig mat och dryck i form av lyxig grekburgare och god öl på Orvars. Idag har det semmelfikats på Fågelsången innan vi gick och såg mysiga filmen Juno och sen har jag fyllt skräpmatskvoten genom att äta kebab med Johan innan han skulle ivägtvingas till Falun en vecka. Mycket välsmakande helg. Nu får jag nog se till att träna duktigt i morgon kväll för att kompensera lite...


image819
trevlig film med grymt soundtrack!

Helga

The Moldy Peaches - Anyone else but you
filmen slutade med denna söta duett..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trångt nationsdansande och öldrickande på Orvars - Uppsalanostalgi!!! Jag vill oxå!!! (men jag vet inte var jag gjort av mitt kårleg... :(

2008-02-04 @ 07:53:49
Postat av: ia

ååååh. uuunderbaaaar film! och nu får jag ännu mera myskänslor när jag lyssnar moldy peaches och kimya dawson.

2008-02-04 @ 09:40:48
Postat av: cecilia

jajaja, pratprat. nu tycker jag att ni istället går raka vägen in till beta.filmtipset.se o börjar diskutera film där. o så blir ni kompisar med ensamma cississi som behöver fler att jämföra filmsmak med. punkt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback